Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

Veel fraaie oudjes dragen jullie vandaag, hoewel - de meesten zullen met die gladheid wel binnen blijven vermoed ik zo :wink:

Deze stoere Swatch kan een stootje hebben dus gewoon mee op een lange glij+wandel route :cold_face:

25 likes

Middag wissel :grinning:

32 likes

Vandaag een Heuer Camaro 7743 uit ongeveer 1970.

37 likes

Ik moet hier eigenlijk eens een gifje van maken. Het is een feest aan reflecties en vlakken met deze Technos Sky Light.

39 likes

Good Old SD :grin:

21 likes

39 likes

Nog een Technos, en wat voor eentje… :heart_eyes: Heel mooi!

3 likes

LEM had blijkbaar te maken met Lemania uurwerken. Ik zie de naam van ene Alfred Lugrin bij beide staan:

7 likes

Met dank aan @Aad57 vandaag weer mijn Seiko Jumbo aan de pols, ditmaal helemaal werkend en in mooie opgeknapte staat. Bleek in het verleden enorm aan gerommeld, dus Aad heeft er een zware dobber aan gehad. Maar kijk eens wat een knapperd :smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Vandaag deze heeft geen lume ,in het laatste licht :grinning:

36 likes

Het kleine schroefje naast de tunnel waar de stift doorgaat heb je losgedraaid? Daar zit aan de wijzerplaat-zijde de tirette mee vast (driehoekig plaatje).
Die houdt de stift vast met een uitstekend pennetje in de kraagjes op de stift…

Een Tissot 782 heeft een druktirette, geen schroefje dus :wink:

1 like

Knapperd inderdaad ! Goede rustige uitstraling …is goed in balans ! :ok_hand:

1 like

O ja , dat is altijd fijner. ( Ik doe teveel oudjes):sweat_smile:

27 likes

Nee dat is zeker niet fijner. Deze uurwerken zijn berucht omdat als je op het verkeerde moment die tirette indrukt of te diep drukt dat het hele keyless work overhoop gaat, mag je de wijzerplaat er weer af gaan halen om de boel weer op orde te maken. Nee doe mij alsjeblieft maar zo’n ouderwets schroefje :sweat_smile:

6 likes

Klopt, dat is de druktirette :+1:

2 likes

Fijne NA!

32 likes

:ok_hand:

1 like

Nieuwe Sicura buitgemaakt?!? Leuke catch, doet me qua dial opzet erg denken aan dit oudje :slightly_smiling_face:

22 likes