Een simple maar erg fijne Seiko:
Je weet waar dat ‘plaatje’ heen moet hè ?
(Is ook echt een plaatje!)
Nog één voor V en V!
Bedankt Bas!
Zoals wel vaker zijn er meerdere rubrieken van toepassing voor hetzelfde horloge.
Zodoende passeert ie ook wel eens de revue in het hokjes-topic waar je aan refereert :
Lastig horloge, in meerdere opzichten. Heb er een andere band op gezet. Beter dan de vorige, die was te bruin en te druk, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.
Verder blijft hij slecht bovenop de pols zitten. De lugs buigen nogal naar beneden, maar bij zo’n kleine maat heb je daar niks aan, ding zweeft daardoor boven je pols en draait de hele tijd naar de zijkant. Dus maar wat strakker gedaan, blijft hij beter zitten, maar wel minder comfortabel
Jammer dat ie niet lekker draagt, mooi is ie wel!
Een single pass bandje kan misschien het probleem van de aflopende lugs wat verhelpen. Of zoiets te krijgen is in een materiaal dat goed staat bij dit horloge zou ik niet weten…
Zou misschien inderdaad wel een optie zijn. Zal eens kijken wat er op dat gebied te vinden is. Moet wel een beetje dun zijn want heel veel ruimte is er niet tussen de kast en pennen.
O ja, hij was al geplaatst!
Leuke gedachten zijn dat …het valt me wel op dat goed verzorgde horloges er een stuk beter uitzien dan de ouder wordende eigenaars
Haha, in dit geval heb je helaas ongelijk. Ik word niet ouder, ik word vintage.
Nom de jus ! Wat een vondst ….dat neem ik over inclusief patina
Ben het met je eens, een minder druk bandje past beter bij dit horloge.
De donkere kleur vind ik mooi matchen met de donkere details op de wijzerplaat, alleen vind ik de stiksels niet bij een tankmodel horloge passen.
Persoonlijk zou ik gaan voor zwart, dun, simpel en een beetje taper.
Zoiets;
Zwart met goud is voor mij vloeken in de kerk, maar wellicht moet ik het bij deze toch eens proberen. Eens voor wat betreft dat contrasterende stiksel, is net wat too much. Aanbod in 19 mm, dun, taper en niet te druk is overigens nihil ben ik al achter.