De forumsponsor heeft deze wel.
Deze bijvoorbeeld:
Erg mooi…….
Ja dat is wel een mooie band, heb ik er een paar van. Maar helaas nauwelijks taper en dus niet zo geschikt voor zo’n klein horloge.
So hee… Die is strak zeg
Ja daar heb ik ook vaak last van met moderne banden/bracelets. In die periode van je Aquasport zag je ook nog wel eens voorgevormde leren banden en bracelets, net zoiets ovaals als later van Tissot de stalen Rallye bracelet. Ik heb er wel wat maar niet in 19mm
En het is ook nog eens niet echt 19 mm, maar 18.6 of zoiets. Voor leer niet zo’n probleem, maar met een bracelet wel.
Hij blijft overigens wel iets beter zitten nu ik hem wat strakker heb gedaan, en de band heeft zich ook iets gevormd dus het comfort is redelijk.
Oh, je hebt winterbanden - ja die moeten altijd nog wat soepel worden
Grappig, nooit gezien
Zoals beloofd een foto van het uurwerkje in mijn Helvetia:
Het balanswiel grijpt voornamelijk de aandacht, die is ontzettend mooi. De foto doet er geen recht aan.
Volgens mij een zeldzaam uurwerk, hij staat niet op Ranfft.
Beetje bruine schoenpoets op de witte stiksels. Of toch zelf maar een bandje maken?
Met metalen stretchband… draait ie waarschijnlijk niet.
Ik ben de laatste tijd aan het winkelen bij Trendart24 voor leren bandjes. Die hebben een goed aanbod in erg veel maten.
Huh? Deze snap ik niet? In de jaren 20/30/40 hadden de meeste banden toch geen taper. En waren de horloges ook niet zo groot.
Die schoenpoets had ik inderdaad ook al aan zitten denken
Zelf bandjes maken ga ik niet aan beginnen, de projectenstapel groeit evenwel al hard genoeg, als ik ook nog de bandjes zelf moet gaan maken… Misschien dat ik m’n vrouw zo ver krijg
Check, maar er zijn grenzen
Vind ik gewoon zelf niet mooi. Een rechte band oogt voor mij te lomp op zo’n tankje. Bij een rond horloge is het minder een probleem omdat de bandaanzet dan meestal veel kleiner is dan de breedte van de kast.
Overigens werd taper in de jaren 20 ook wel gebruikt, vooral als de bandaanzet relatief breed was.
Maar veel banden uit die tijd zijn inderdaad recht.
Dank voor de tip; ga ik naar kijken