Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

36 likes

Goed weekend Vintage vrienden!

27 likes

Misschien meer designobject dan horloge - hoewel Jaeger-gesigneerd. Fijn weekend allen!

27 likes

29 likes

37 likes

Gevonden @Lexaf

2 likes

Hamilton Fontainebleau (B) 1968

30 likes

Dankje wel, Jeroen! Leuk om ze in dat topic allebei weer eens terug te zien.
Wat betreft dat vliegtuig achterop…
Frappant dat bij mijn Zweedse Milljonär ook een vliegtuig op de caseback staat.
Ook zo’n kastvorm en ook een 6325 motertje er in.

image

Is hier sprake van een complot? Een Zwitserse fabrikant samen met een Zweedse plus een Finse opdrachtgever met alle drie de zelfde uit de hand gelopen hobby?

Toeval bestaat niet…

image

28 likes

Spelen met nieuwe bandjes…

30 likes

Neuh, eerder een teken van de tijd. Heel goed mogelijk dat vliegtuigen en luchtvaart toen de aandacht hadden. Om wat voor reden ook.

Inhaken hierop is niets anders dan marketing en geen toeval :wink:

:airplane:

2 likes

Komt mij bekend voor, nu wordt er ingehaakt op de ruimtevaart met horloges :wink:.

Heb niets tegen vintage hoor, maar waarom hadden ze toen van die kleine maatjes vraag ik mij af. Zie af en toe echt hele mooie vintage voorbij komen maar dan met kasten van 32/34, was dat toen mode of kon men niet veel groter maken?

1 like

Dat dus, 28 tot 36mm waren hele normale maten voor herenhorloges. Groter bestond maar dat waren in die tijd echt jumbo’s. Maar groter dan 40mm vintage horloge zul je niet snel vinden. Fliegers uitgesloten, die gingen tot zeker wel 50mm

Denk naast Fliegers ook even aan vestzak horloges… :wink:

1 like

Ik vind 35-37mm juist een heel prettige maat! Ik heb enkele grotere horloges, maar die draag ik zelden, juist omdat ik ze zo groot (en zwaar) vind. 35-37mm is precies de sweetspot.

Maar ik draag ook zonder problemen kleinere horloges. Wie zich eraan stoort, mag dat lekker zelf weten… Maar als ze echt richting de damesmaat gaan, dan heb ik nog wel eens mijn bedenkingen…

2 likes

Aha mode dus, vandaar dat nieuwe horloges met een vintage look nu wel groter worden gemaakt. weer wat wijzer :+1:. Van zakhorloges heb ik er nog wel een paar liggen zo’n 125 waarvan 48 kopieen uit de 18 t/m 19e eeuw met voor elk horloge een beschrijving en de geschiedenis erachter, wel in het Frans geschreven :smile:.

1 like

26 likes

23 likes

23 likes

Mooie triple-date zeg. Wat voor uurwerk zit hier in?

1 like

Dezelfde limited edition dial als de mijne :clown_face:

32 likes

Een Valjoux 72C