Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

De rest van de dag deze !

26 likes

23 likes

Zo is dat, hier mijn oudste Omega uit de tijd dat echte mannen geen groot horloge nodig hadden om toch een echte vent te zijn… :stuck_out_tongue_winking_eye:

En mocht je me niet geloven, hier het bewijs… :smiley:

31 likes

Oops verkeerde plaatje gepost… :roll_eyes:
Dit is de correcte :wink:

24 likes

22 likes

Mogge.

39 likes

Het begint al te kriebelen :sun_with_face:

34 likes

Hopelijk mag deze al in vintage.

Of wordt ik nu massaal gevlagd en raak ik mijn TL-3 kwijt.

26 likes

Vandaag de midden jaren 60 Mauthe.

29 likes

Haphap!

30 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

20 likes

Da’s geen bewijs, die horloges kwamen in verschillende afmetingen, en welke maat het is is op die advertentie niet te zien :wink:
Maar ik geloof je wel; denk ook dat dat in die tijd gewoon een herenmaat was. Ik heb mijn 27 mm Tissootjes ook onder de herenhorloges ingedeeld :innocent:

Maar ik heb ook een 33 mm uit dezelfde tijd:

33 likes

Het horloge lijkt helemaal met jou te ‘vergroeien’ :+1:

1 like

Penanker! Tikt stevig door na de service. In front of my Elma…

22 likes

Volgens mij bestaan er geen heren polshorloges boven de 40 mm uit de jaren '30,
36 mm zou in die tijd al erg groot zijn :wink:
Natuurlijk kan ik het mis hebben ik ben ze alleen nog nooit tegengekomen :wink:
Overigens denk ik dat verschillende afmetingen van eenzelfde type horloge ook iets vanaf de jaren '50 is maar ook dit kan ik mis hebben natuurlijk, mijn stelling was ook niet letterlijk bedoeld vandaar de smiley :wink:

1 like

Haha, ja, het is onduidelijk waar de beharing stopt en waar de krassen op het horloge beginnen…

2 likes

Vandaag nog maar zo’n heren ukkie, 32mm ex kroon, begin jaren '50 van een gerenommeerd merk :wink:

31 likes

Ik heb een 41 mm Tissot Trench watch uit midden jaren 1910 :sunglasses:

Die drie Tissootjes die ik daar liet zien dateren allemaal uit de jaren '20 dus verschillende maten was ook toen al in gebruik. Het verschil met later is wel dat ook de uurwerken verschillende afmetingen hebben. Geen “oversized” kasten dus, maar gewoon een groter uurwerk erin. Ik vermoed dat dat ook met nauwkeurigheid te maken had. Als je een nauwkeuriger horloge wilde moest je een grotere kopen: grotere balans, nauwkeuriger uurwerk.

Verder had Tissot vanaf eind jaren 30 veel horloges van verschillende afmetingen in het programma, maar dan wel met hetzelfde uurwerk, de cal. 27 Antimagnetiques werden in alle maten tussen 31 en 38 mm geleverd. En er waren zelfs speciale uitvoeringen van 44-45 mm, maar die hadden dan wel weer een groter uurwerk.

Volgens mij geldt een beetje hetzelfde voor Omega. Zeker vanaf 1930 toen Omega en Tissot samen verder gingen in SSIH.

Dat begreep ik, vandaar ook mijn smiley :grin:

5 likes

27 likes

Wanneer doe je die nu in de verkoop… gun een ander (mij) ook wat :slight_smile:

2 likes