Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Zodra ik de 43 mm op de kop heb getikt… :innocent:
Maar waarschijnlijk ook dan nog niet :sweat_smile:

2 likes

31 likes

Wachten op mijn vader bij dermatologie.

31 likes

Vandaag deze seventies Kasper Racing Chronograph, ik ben normaal niet van de verchroomde kasten maar deze is smetteloos.

Gebouwd volgens een concept dat in de fifties, sixties en seventies heel gebruikelijk was en misschien op een andere schaal door hedendaagse microbrands wordt gehanteerd.

Een merk als het Duitse Kasper, maar bijvoorbeeld ook Heuer, kocht de kasten bij een kastenmaker, een Zwitsers of Duits uurwerk, in dit geval een Valjoux 7733 handopwinder, sunburst blauwe wijzerplaat met lager liggende subcompaxen bij een wijzerplatenfabrikant, gave rode chronowijzer met een kek blokje, zwaard wijzers voor de uren en minuten bij een wijzerfabrikant.
Soms assembleerden merken zelf, soms werd ook dat uitbesteed.

Het resultaat? Een heerlijke racing chronograaf waar ik zo’n vijftig jaar later nog steeds enorm veel plezier aan beleef!

36 likes

Voor een meeting met twee zeer gewaardeerde medeleden even gewisseld naar mijn groenste Velona - bij mijn showcase!! Toch niets leuker dan live elkaars tijdmachines bekijken :stuck_out_tongue: :male_detective:

Heel erg benieuwd wat voor bijzonders die gasten meenemen, en wat voor verhaal er weer aan vast zit :hugs:

25 likes

eens! veel plezier!

2 likes

Gele jenny op het werk :smiley:

31 likes

Dankjewel Jim :+1:t2:

Paul Newman plaat

Naamloos

32 likes

Vandaag maar weer digitaal …

26 likes

Niet helemaal hoor, kijk maar… :stuck_out_tongue_winking_eye: (Overigens niet van mij)

8 likes

Ja, daar ben ik me uiteraard bewust van…

Platen met zulke sub dials worden paul newman platen genoemd.

3 likes

Ik dacht eerder aan panda maar kan het natuurlijk mis hebben hoor… :wink:

Ja je hebt het mis :slight_smile:

https://rolexpassionreport.com/24419/the-history-of-the-exotic-rolex-paul-newman-dial-designs/

1 like

Is dit al vintage of een joung timer? :grin:

-Freek-

12 likes

Voor vanavond de Seikomatic 6218-8950. Prachtig horloge, alleen vind ik van deze de lugs wat te dik, dwz te hoog. Die zijn namelijk niet schuins afgeslepen. Maar voor de rest? Gewoon wauw! De markers, de wijzers, de wijzerplaat… Het ziet er gewoon fantastisch uit!

18 likes

Super mooi horloge inderdaad.
Geniet ervan.

Ze blijven leuk die digitale klokjes. Mooi hoor.

1 like

Back to the Future? Leuk ding

1 like

Hoe oud is ie?

1 like