Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Daar had ik ook al aan gedacht, maar ik moet nog kijken wat ik aan oude wijzerplaten heb liggen.

MK1 1655 uit 74

23 likes

Zojuist in elkaar gezet, goeie genade wat een smeerboel van binnen…!!

Met verse leder nato kan hij er weer even tegenaan!

30 likes

Foto van het uurwerk is overigens van voor de service…

1 like

Leuk man! Dit is een hand winder. Thnx voor de info trouwens!
Dit horloge is van mijn opa geweest. Had nooit onderhoud gehad en had flink wat barstjes in het glaasje.( opa was in dit soort dingen nogal een krent.) Ik heb hem vanwege de sentimentele waarde helemaal laten opknappen. Er zat eerst een elastieke stalen band op. Maar ik vind hem een stuk lekkerder dragen op een nato.

1 like

Vanavond deze Seikomatic Self-Dater uit 1963.

21 likes

Ik vind deze erg mooi! Alles klopt eraan! Draag hem in gezondheid en lekker vaak posten op het HF!

1 like

Goed bezig!

1 like

Thanks, ben nu een week of 3 bezig met zelf “sleutelen” maar heb het virus aardig te pakken…

De volgende ligt alweer open :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat een schitterend mooi en slim geconstrueerd uurwerk zeg die ETA 2762 :heart_eyes:

27 likes

Ja bij Pontiac wisten ze wel wat kwaliteit is!
Sleutelen aan goedkopere horloges is vaker vervelend. Maar heel soms is het ook wel weer leuk.

1 like

Heb er nu een stuk of 7 gedaan in 3 weken en je merkt wel kwaliteitsverschil inderdaad.

Deze was een van de “mindere”

De

Maar heb bijvoorbeeld ook 2 Seiko Lord Marvel 36000s gedaan, die zijn ook wel mooi hoor!

24 likes

Ah zo’ n FE. 233 60 cuppilard ben ik ook mee bezig.
Maar nog nooit een Seiko gedaan. …

1 like

16 likes

Deze NA, die ik gisteren weer tot leven gewekt heb, mag vandaag om de pols.
Seiko Quartz 3803-7010 uit 1973

21 likes

De 3-tone “Allenby Fleetmaster” @ work

28 likes

Zo, deze is me een lekker ding :slightly_smiling_face:

24 likes

X-post. Heb al een nieuw glaasje in het verschiet, daarna nog onderhoud aan het uurwerk. Als iemand een adres heeft… Heb tot op heden geen respons op mailtjes gehad, chronisch te kort aan (uren in een dag voor de) horlogemakers.

22 likes

24 likes

Na de ARSA gisteren, de Doxa vandaag. Absoluut geen straf.

24 likes

Deze vind ik prachtig. Geen lume zo te zien, en waarschijnlijk daardoor ook zo mooi bewaard. Door gebrek aan kennis durf ik er zelf mijn handen niet goed aan te branden, maar ooit ga ik op zoek.

2 likes