Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Ik heb de goedkopere versie: 3802-7010 uit Augustus 1971.

22 likes

29 likes

Vintage en vierkant…

24 likes

Hee, ik heb een Rodania die er op lijkt! Is maar een penanker maar net zo mooi! Wat zit hier in?

Wederom de Olma!

26 likes

26 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

30 likes

Zie je? Lijkt wel een beetje er op.

REXIANA trouwens…

25 likes

Ik zie een thema…,:wink:

28 likes

Leuk Lip

28 likes

Dag Bas,
Ik heb werkelijk geen idee wat erin zit. Ik heb hem nog nooit open gemaakt. Hij loopt zodra ik hem opwind. Vooralsnog laat ik het zo.

1 like

Kun je hem horen tikken als een wekker? Of heel zachtjes?

1 like

Doxa is wel een gerenommeerd merk,. het zal wel geen penanker zijn!

1 like

Ik hoor hem tikken als ik hem tegen mijn oor houd. Zeer zeker niet als een wekker!!

1 like

Bull’s eye met klasse uit de veertiger jaren :slight_smile:

39 likes

De Doxa zeker weten niet. De Rexiana wel!
Heb er zelf ook een. Met een (Frans) Cattin C66 uurwerkje er in.

Ratelt als een kookwekker!
tech data cattin 66

23 likes

Leuk, die oude advertenties van Lasita!
Hier nog even een kort vervolg op de post van een paar dagen geleden: die van mij heb ik vorig jaar voor een vriendenprijsje overgenomen van Lieuwe de Vries (Balanced Watches), vooral vanwege het mooie cijferfont.
Hij blijkt ook nog eens zeer nauwkeurig te lopen (hoewel ik dat niet zo belangrijk vind, zeker niet bij een vintage horloge).

29 likes

Ja, maar jij hebt er zelfs datum op! Da’s pas luxe!

1 like

Mooi ding! Ga je de wijzers misschien re-lumen?
Ik zag op wristwatch_revival dat hij het met witte lumen en een beetje thee deed voor de vintagelook…

1 like

Ik denk wel mijn fijnste aankoop van 2022, een wind eighties Breitling Chronomat Yachting, geborstelde kast, neon-oranje chronowijzer, lager liggende subcompaxen en bovenin in plaats van een wijzer een blauw met oranje schijfje dat de tien minuten naar de start van een zeilregatta aftelt, en dan ook nogeens daaronder op dat schijfje een streepje dat hetzelfde doet.

Ik maak me niet de illusie dat ooit iemand dit horloge gebruikt heeft waarvoor het bedoeld is maar dit soort quirky complicaties en kleurtjes maken een weinig voorkomend horloge als dit zoveel leuker dan het zoveelste standaardhorloge waar chrono24 vol mee staat.

20 likes