Zojuist een nieuw glaasje geplaatst, deze had ik nog liggen. Helaas niet de originele kleur inner bezel. Mijn gevoel zegt dat ik voor originaliteit moet gaan, maar vind dit eigenlijk niet misstaan…

Dank Bas, voor je compliment.
Ik ben niet van plan om iets aan het horloge te veranderen, ik vind het wel een mooi geheel zo. Daarbij komt dat ik zoiets niet zelf zou durven, veel te bang om de boel te beschadigen of niet meer in elkaar te krijgen -
Een vintage racefiets heeft geen geheimen voor me, maar een horloge …
Misstaat zeker niet! Het is immers al een two-tone of bi-color! Fraai hoor!
Zo dan, mooi hoor!
Zo! Dat is een mooie!
Mmm, van Cora! (Kon het even niet laten…)
Hier kwam vandaag een NOS glaasje voor binnen, De Seiko Lord Marvel 5740-1990 uit 1965. En er moet nog een ander glaasje binnenkomen voor nog zo’n 5740-1990 )maar dan in SGP-versie. Wel leuk om te zien, hoe langzaam deze tikken, deze versies hebben de 5740A uurwerkjes erin, die “slechts” op 18000 bph tikken. De B en C versies tikken op 19800 resp. 36000 bph…
domme vraag maar leergierig als ik ben , hoe herken je dat fenomeen van een slippende cannon pinion; zeker als hij het alleen doet bij het verzetten van de datum?
Juist!
Stèl… ineens beland je spontaan bij de start van een Regatta… iedereen in paniek… “Hoe tellen we af” en dan heb JIJ de oplossing…!
Precies
Of koken