Zojuist binnen gekregen, gelijk maar even om de pols geslingerd. Glaasje verdient wel wat aandacht, en hopelijk zijn de paar minuscule puntjes op deze mooie pie pan dial gewoon weg te blazen. Nog een leuk detail, de stalen band is ook van Tissot. Of hij oorspronkelijk bij dit horloge hoort weet ik natuurlijk niet zeker😉
Mooi zeg! Gefeliciteerd
De rechthoekige Certina lijkt mij een herenmodel?
Heerlijke kast
Deze gouwe ouwe binnen gekregen! Seiko sq100 Moon Phase. Wel balen dat t glas kapot is gegaan bij het verzenden
@pmannaert, @Lexaf, Ik heb zojuist de GP opengemaakt en een paar foto’s gemaakt:
Het uurwerk zegt mij niets, maar misschien biedt het jullie aanknopingspunten?
Prima nu de nummer onder de balans nog ik zie 715 ?
Eensch!
Leuk setje zo trouwens op die foto!
Ik herken ook zo snel niet iets. Lijkt me wel redelijk oud; maar wel met iets incabloc achtigs op de balans as, dus na 1950?
Als ik in de ‘advanced’ zoekfunctie van Dr. Ranfft ga rondspitten, vind ik iets wat er op lijkt, de Peseux 180 familie, maar die losse bruggetjes kan ik niet terugvinden.
GXM en 06 754 (of 784?) zouden amerikaanse import codes kunnen zijn?
In de Ranfft database vind ik bij de matches met ‘715’ geen een uurwerk wat er op lijkt…
Ik hou het toch op een wat aparte variant van de Peseux 180. De plaats van alle onderdelen, de lagers en de schroefjes lijken te kloppen.
Goedemorgen,
Gezien de aangepaste kroon is dit horloge blijkbaar van iemand geweest die wat moeite had met opwinden.
Leuk detail van het bandje is de kalender:
Deze, maar dan met een matte radiaal geborstelde kast, was het eerste door mijzelf gekochte horloge.
Dus nostalgische gevoelens
Ik zoek hem nog even op vandaag. Ik was 13 jaar, dus 1974 ongeveer.
Dank!, Pierre en Lex, voor jullie snelle en informatieve reacties.
Ik heb de foto’s eens naast elkaar gelegd en de Girard Perregaux 05 / Peseux 180 is qua afmetingen en verhoudingen beslist hetzelfde als het uurwerk wat in mijn GP zit, met inderdaad als enige verschil dat die van mij losse, kleinere bruggen heeft, maar wel met de schroeven etc. op dezelfde plaats. In oorsprong zal het dus hetzelfde uurwerk zijn. Ik overweeg om het horloge binnenkort te laten servicen, misschien komt er dan nog meer duidelijkheid, zoals over het nummer onder de balans. Eerlijk gezegd durf ik hem niet goed opnieuw open te maken, want hij hield er gisteravond meteen mee op en ik ben bang om iets te beschadigen. Nu loopt hij overigens weer goed.
Nogmaals dank voor jullie reacties, ik was vooral geïnteresseerd naar de periode en de jaren '50 lijkt me heel goed kloppen met de stijl.