Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Dank je Lex :sun_with_face: De kleine onderaan is mijn oudste (al 30 jaar +/-), nog de chrome automaat van Mondaine, de linkse is een moderne stalen Mondaine daydate quartz en dan twee ‘titanium’ variaties van Danish Design. Het automaat je heb ik nog als 'n versleten doublé - oudje van mijn overleden broer - .
Die big date vind ik ook heel gaaf maar ik heb er al veel te veel natuurlijk :grimacing:

11 likes

Goedemorgen!

27 likes

Goedemorgen!

31 likes

Heb deze volgens mij laatst gezien als een variant van de FEF 310 toen ik een onderdeeltje zocht voor die van mij.

De mijne is ouder

Maar ik heb bij mijn horlogemaker eentje gezien met deze recht ingeslepen brug in de onderdelenbak.

12 likes

Certina vandaag, mooie dag🌞

30 likes

Nog steeds om,een week al…uniek voor mij😉

24 likes

Is die niet super?!?

27 likes

Hamilton Fontainebleau uit 1968 op mesh Speidel band.

30 likes

Een goede vlaamse vriend uit 1947

34 likes

Wat leuk dat er zo veel info naar boven komt. Ik heb er te weinig verstand van om er een oordeel over te hebben, maar de basis-opzet van het kaliber lijkt veel op de GP/Peseux. Ik zie wel het palletje dat de opwindveer tegenhoudt op een andere plaats zitten, en de bruggen zijn wat meer afgerond, maar dat zijn geen wezenlijke verschillen. Waarschijnlijk kunne @pmannaert en @Lexaf er meer over zeggen.

1 like

27 likes

Goed gespit Lex, hier eentje die wel die “losse” bruggetjes heeft:
image

Het zijn overigens niet echt losse bruggen, als je goed kijkt zie je dat het allemaal aan elkaar zit :sunglasses:

12 likes

53 likes

Italiaanse skindiver op donderdag :yum:

34 likes

Heel mooi, complimenten👍🏻

1 like

Ik heb weer eens een topdag!

35 likes

Veruit het oudste beestje in de klas vandaag😁

32 likes

Toeval bestaat niet, zeggen ze. Daags nadat Finlandia ter sprake kwam kwam ik deze tegen die in het bezit zijn van een Leijona verzamelaar.

Ik kon niet goed zien wat nu het beeldmerk was, leek wel een struisvogel :grin:
Dus ik ben nog even gaan zoeken op het Interwebz. Blijkt een leeuw te zijn :+1:t3:

Verder uitzoekwerk laat ik graag aan de echte horloge Sherlock over @Lexaf :wink:

28 likes

Rare Leeuw!!

2 likes

Vond ik ook, je moet goed kijken.

Finlandia-Automatic-Watch-Vintage-01-01-01

4 likes