Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Wordt weinig gedragen, maar toch wel een leuk horloge eigenlijk… De Lanco Club 77

22 likes

Ik zie mogelijkheden voor een nieuw topic: “show je horloge met een orchidee”

1 like

31 likes

22 likes

Hele mooie! Verchroomde of “profectus” kast?
Mijn Hydraulica heeft de laatst genoemde compressor kast. Helaas niet meer zo scherp als die van jou maar wel heeft een hele mooie warme kleur.

28 likes

Hardlexglas alleen nog laten polijsten

28 likes

Ik vermoed verchroomd, door de tekst ‘stainless steel back’ op het deksel. Ik noem iets niet snel NOS, maar deze is dat wel durf ik te zeggen.

1 like

Mooie Sully Special! Had qua uiterlijk best familie van m’n Lanco kunnen zijn.

1 like

Echt een fraaie Serge!

Was er al een centrale secondewijzer in de 40s? Dacht altijd dat dit pas in de 50s was.
Interssant!

1 like

Ook een mooie!

33 likes

Behoorlijk dezelfde vibe als de Blancpain van 1,5 ton uit “Van onschatbare waarde” van gisteravond!

1 like

Cool! Ufo op de pols

1 like

Check je PB :wink:

Hij is lelijk en cool tegelijk

Idd een ronde schijf van 50mm​:rofl::sunglasses::+1:

Bulova Accutron Spaceview 770

23 likes

Scherp op de polshaartjes :grin:

Fero Feldmann met een niet geïdentificeerd penankertje. Loopt nu ook weer.

30 likes

Bij mij staat achter het Pontiac serienummer op de rvs (stainless) deksel een P, ik meen mij te herinneren dat mij verteld is dat dit voor Profectus staat.
Ik vroeg het omdat op jouw foto de kast precies hetzelfde model lijkt. De achterdeksel zal net als bij mij wel aangepast zijn aan het horlogemerk.

Mijn kast zelf lijkt van zoiets als messing met daarop dus vermoedelijk een profectus plating. Dat is vergelijkbaar met chroom, oogt alleen wat geler/warmer dan de meeste verchroomde oldtimers die ik heb. Deze plating zou harder en krasvaster zijn heb ik ergens gelezen. Wellicht dat die van jou er daarom nog zo strak bij ligt.
Ik vind er online verder niet veel over, zal wel geen groot succes geweest zijn. Bij mij zijn de meeste scherpe randen afgebrokkeld. Ik denk dat de profectusplating dus harder is dan chroom (weinig krasjes) maar wel brosser. Het kan dus afbrokkelen bij stoten.

Veel draagplezier!

1 like