Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

25 likes

Erfstuk van Pa: Valruz met een nèt niet echt lekker passend rekbandje.
Geen idee hoe oud maar vermoed ergens mid jaren '60? Loopt goed en ik weet dat hij zeker 25 jaar in een la heeft gelegen zonder te zijn gedragen.
Nog in erg goede staat.

26 likes

Goedemorgen,

Wat betekent dat “parat” eigenlijk?

:ukraine:

23 likes

Vandaag een Provita.

31 likes

32 likes

Deze, opa’s Omega, nog steeds de meest waardevolle voor mij

39 likes

25 likes

Fijne dag!!:soccer::soccer:

22 likes

28 likes

23 likes

Moet weer eens een andere pakken, maar deze draagt wel heerlijk met het Marlon Brando bandje van CNS.

20 likes

19 likes

29 likes

Zo dan, da’s een topper! De foto doet mijns inziens het horloge geen recht aan :wink:.

Mooi fifties-horloge! Ik ken Parat omdat ik een horloge bezit uit ca. 1950 met de merknaam ‘Mobilia’ waarin een kaliber Osco Parat 42 tikt. Wat opzoekwerk leerde me dat Parat een onafhankelijke coöperatieve vennootschap was van kleine Zuid-Duitse horlogemerken. Zij probeerden de verschillende individuele krachten te bundelen om een gezamenlijke marketing op poten te zetten tegen de bijna almachtige groothandelsorganisaties in die tijd. Berg (van een zekere Wilhelm Beutter) maakte net als Osco (van een zekere Otto Schlund) deel uit van de groep. Zoals deze reclame uit 1951 toont, had je ook nog Stowa Parat, Arctos Parat en Para Parat. Het samenwerkingsverband werd opgericht in 1949 en heeft maar vier jaar stand gehouden. In 1971 ondernamen enkele bedrijven een tweede poging, onder de naam Pallas. Ze waren nog minder succesvol dan Parat.

17 likes

Vandaag een digitale vintage dag gehouden. Eerst de Seiko A128-5000, die ik gisteren binnenkreeg,

en voor vanavond de Seiko 0634-5000

19 likes

Bedankt voor de uitgebreide en interessante informatie! Ben ik weer wat wijzer geworden.

2 likes

Mooi horloge met een mooie herkomst! Tip: Mocht je de band willen wisselen; maak het niet te duur. Met name leren banden gaan opgevreten worden door die mooie schuine lugs. Heb het zelf ook bij een horloge. Ik heb een mooi passende chinese milanese kunnen vinden.

1 like

15 likes

Donkerste dagen van het jaar… een kachel merk :woozy_face:

25 likes