De Eagle 7 voor vandaag. Vanmorgen even ultrasoon gereinigd en een poetsbeurt gegeven.

Vind hem zelf op leer stiekem wel erg mooi…

Nog een dagje mijn “nieuwe”
Breitling Chronomat Yachting, leuke complicatie met het schijfje op twaalf uur dat linksboven met oranje en blauwe vakjes en aan de onderkant aftelt in minuten naar de start van een regatta!
Lekkere geborstelde kast en bezel, matte plaat met lager liggende sub-compaxen , neon-oranje chronowijzer…. Jammie!
ik ook
He @BG1 gefeliciteerd! Mooi horloge!!
Waar ik nog benieuwd naar was. Wat is jouw ervaring met “oudere” Breitings? Ik zit er ook wel eens naar de kijken op Ten2two, en zie dat ze soms dateren uit 2008-2015. Nu scheelt het dat Ten2Two een betrouwbaar adres is natuurlijk.
Zit zelf ook wel eens te overwegen een tweedehandse Breitling te kopen… maar had jij niet een bepaalde “angst” dat er sneller wat stuk gaat en je dan toch de Breitling-prijzen voor service moet betalen?
Misschien een beetje de risico-mijdende NL’er in mij die spreekt haha… Daarom heel benieuwd naar jouw ervaring en overweging er toch een te kopen!
Wat een plaatje!
Hoe oud en hoe groot is deze als ik vragen mag?
Thanks! Ik ben er superhappy mee!
Dat zijn recente exemplaren IMHO!
Breitlings uit de sixties en seventies zijn echt kwetsbaar vintage, vanaf de introductie van de Chronomat is het degelijk, mooie kwaliteit kasten, wijzers en wijzerplaten wel eighties nineties een wat krasgevoelige ar-coating aan de buitenkant maar dat hebben alle merken uit die tijd.
De mechanische uurwerken zijn vrijwel Onder uitzondering eta based, onderdelen zijn goed leverbaar vanuit Breitling en elke ervaren horlogemaker kan er mee overweg zolang hij aan onderdelen kan komen. Kortom of een horlogemaker zoeken met een goed netwerk of Breitlings eigen service.
Ik geen groot risico er eentje te kopen, kijk wel met een heldere blik naar de staat, wat krijg je erbij, heeft het horloge onderhoud nodig, kortom hetzelfde als bij ieder horloge.
Good luck hunting!
mooie en strakke Skyliner !
Dank u , vind jouw Seikomatic ook erg mooi
Zo kwam hij vorig jaar binnen:
Ook erg mooi
Door het materiaal in de wijzers (radium) die zijn radioactief en tasten de verf van de wijzerplaat aan als ze lang stilstaan in dezelfde positie
Radiumburn