Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Wow! :star_struck::star_struck:

1 like

27 likes

Gaaf hoor! Heb die van mij nooit aan de praat gekregen en weer doorverkocht. De huidige eigenaar heeft het tot op heden helaas ook niet voor elkaar gekregen…

26 likes

Ik ken het gevoel, ik heb hier nog een groene NOS EL-330 die ik ook niet aan de praat krijg. maar als ze lopen, blijven ze lopen. Wat dat betreft kun je weer beter een EL-370 hebben. Die zijn wel storingsgevoeliger, maar zijn gemakkelijker weer aan de praat te krijgen… Ik heb inmiddels een hele horlogedoos vol met van electrische horloges… Blijven toch speciale horloges!

Trouwens ook een mooie EL-330. Mooie geel/gouden plaat!

1 like

Zo, weer thuis van het werk en een wissel van een Seiko Weekdater J13080 naar een Seiko Weekdater J13080, maar dan uit 1963. Zoek de verschillen…

22 likes

Fijnste horloge in de collectie qua draagcomfort. En met plus 3s. per dag ook super bruikbaar.

Is wel geheel eigen verdienste. :face_with_monocle: :sunglasses:

31 likes

Bedankt! Het is een Oyster Perpetual uit 1963 met een diameter van 34 mm.

1 like

23 likes

Heel fraai horloge, ik zou alleen kriegel worden van zo’n bandaanzet

Dankje, daar viel ik ook voor als een blok. Had ook lichtelijk moeite om er weer afscheid van te nemen… :sweat_smile:

Zeker weten! Had al begrepen dat het hoofdpijn uurwerken zijn, en toch boeide het mij genoeg om het risico te nemen en hem te kopen. Soms loopt het helaas niet zoals gehoopt…

Bedankt! Wat bedoel je met kriegel worden van de bandaanzet?

De ruimte die tussen de band en de kast zit met name.

Ah, ok. Maar als hij om de pols zit is deze ruimte er niet, dan zit het strak tegen de kast. Anders zou de band te stijf zijn, niet genoeg buigen. Ik draag hem trouwens ook vaak op een zwarte leren (pijlstaartrog) band. Staat ook heel goed.

Dat ben ik niet met je eens, in principe hoort het eindstuk goed aan te sluiten. Ongeacht of het horloge om de pols zit of niet.

Prima keuze, donkerbruin zo ook goed kunnen bij zo’n blauwe plaat

Nou ja, misschien heb je wel gelijk maar een horloge is om te dragen. Als ik hem draag sluit hij perfect aan en als ik hem niet draag dan zie ik het toch niet.

24 likes

Vandaag deze sportieve Seiko Sportsmatic

21 likes

32 likes

Deze in uitstekende staat verkerende vroege Seiko 3802-7010 quartz. Augustus 1971.

17 likes

31 likes

Goedemorgen,

fijne dag!!:watch:

20 likes