Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Deze op donderdag :yum:

35 likes

Net terug van een service beurtje :heart:

40 likes

31 likes

Blijft toch een super prachtig exemplaar :ok_hand: …je
blijft ernaar kijken

1 like

Een wit metalen ring, glimt een goede…

1 like

Er komt hier wel eens een gave stalen versie voorbij, daar heb dat ook bij, het zijn gewoon erg bijzondere modellen van Omega vooral de versies met de dogglegs.

2 likes

28 likes

36 likes

23 likes

Dat is ook on knappe, Wilco. Mooi.

1 like

Dank je; was niet echt m’n beste aankoop eigenlijk. Jaren geleden voor een prikkie via ebay gekocht in Nieuw Zeeland. Had alleen niet goed opgelet; verzending en invoer viel ongeveer twee keer zo duur uit als het horloge zelf :grimacing: :sweat_smile:
En vervolgens viel de staat van het horloge ook nog enorm tegen. Maar goed; toch maar opgeknapt en het resultaat ziet er niet verkeerd uit :grin:

1 like

Vandaag draag ik weer eens na lange tijd mijn Girard Perregaux

Nog best een lekker weertje vandaag.

36 likes

Een new old stock Slava vandaag. Hoewel ik dit horloge al jaren heb, draag ik 'm vandaag voor de eerste keer. Ik weet niet eens welk uurwerk er in zit. Hij is nog nooit open geweest.

21 likes

Breitling Chronospace (op een Forstner Bullit Straight Ends)

21 likes

Vroeg invallende schemering dus dan is een contrastrijke wijzerplaat best handig.

En dat hadden de Chinese ontwerpers/kopieërders bij Double Rhomb toen ook al aardig in de gaten :male_detective:

23 likes

Deze zijn allebei NA’s, maar de keuze voor vanavond is toch op de Alpinist gevallen. De Lord Marvel komt heus wel aan bod…
De Seiko Champion Alpinist komt uit 1964, en helaas is het uiterlijk in mindere conditie dan de innerlijke conditie. Want dit horloge loopt best goed. Zelfs de lume op de wijzers doen nog steeds goed hun werk… Op de wijzerplaat, dat is een ander verhaal… Jammer van de donkere plek in het midden, maar daar was de prijs dan ook wel naar. Maar in deze conditie heeft dit horloge ook wel wat…

De andere keuze was deze Seiko Lord Marvel 5740-0010 uit 1966. Deze is als vervanging van mijn andere 5740-0010 (die had ook zo’n donkere plek in het midden). Deze heeft wat lichte schade aan de rand van de wijzerplaat.

Maar zoals gezegd, de keuze is naar de Alpinist gegaan. Vooral omdat het een legendarisch model is, waar nu nog steeds horloges op gebaseerd zijn.

20 likes

Onlangs verkregen, draagt heerlijk.

-Freek-

13 likes

Hoe vintage is deze ?

1 like

Lekker aan het opwinden vanavond :nerd_face:

27 likes

Sorry verkeerde topic, EXCUUS.

-Freek-

3 likes