Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Deze Seiko Weekdater heb ik al een tijdje, maar tot voor kort dacht ik, dat het een mod was. Maar toen zag ik plots een advertentie van Seiko voorbij komen met precies dit horloge… En dan blijkt het een zeldzame variant te zijn… Reden genoeg om het horloge weer compleet te maken, omdat ik het als donorhorloge gebruikt had…

Dus ik presenteer de Seiko Weekdater 6206-8980 met lumen…

28 likes

31 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

26 likes

Het is gewoon een mooie

1 like

Goede morgen :smiley:

:coffee:

31 likes

26 likes

Een quartz op donderdag :yum:

22 likes

Vandaag nog maar een keertje dan :snowflake:

25 likes

Wilde het opbergen ,maar ving een eerste zonnestraal op tafel daarnet …dus nog maar even dan :star_struck:

34 likes

Mooi blauw uit 1968.

27 likes

29 likes

Vandaag de Seiko 6218, en maar eens een bandje gemonteerd.

26 likes

Al weer een tijdje geleden (zomer 2021) van een Nederlandse verkoper op e-Bay een Prisma gekocht.
Was een gokje, want ze zag en niet echt geweldig uit.

(foto’s van de verkoper)

Er zat wel een goed lopend FHF97 uurwerk in. Het iets sneller lopend broertje (of zusje?) van het bekende AS/ST/FHF 96 kaliber. De ST 96 loopt met 18.000 tikken per uur, de ST 97 op 21.600. Een iets andere vertanding dus, verder zijn ze vrijwel identiek.

Nog niet zo lang geleden eindelijk maar eens aan het poetsen geslagen en er een bij de grijsblauwe wijzerplaat passend blauw leren bandje op gezet.

En dan vandaag dit horloge van het toch wat ondergewaardeerde merk Prisma aan de pols!
Prisma is weliswaar een ‘plak’ handelsmerk, maar met goed materiaal gemaakt van Zwitserse kwaliteit.
Merken als Union en vooral Pontiac zijn dat ook en krijgen over het algemeen wat meer waardering.
Genoeg reden dus om hier weer eens een Prisma, gemaakt in naar schatting medio jaren '70, te laten zien.

image

30 likes

33 likes

27 likes

Gaaf ding! Bewust het glaasje zo gelaten? Zou er namelijk enorm van opknappen als je er een nieuwe opzet.

2 likes

Breitling Navitimer ref 806

24 likes

Gele scotchlite sparkle wijzerplaat

Manman wat is deze toch cool

24 likes

Gaat een nieuwe op komen! Maar draag ze nu toch al even :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

@septentrio image

Normaal gesproken zou je zo’n glaasje wel vervangen. Maar in dit geval zou ik twijfelen. Zo’n mooi craquelé en zo geel verkleurd ( niet vuil!) in de barstjes zie je zelden. Het geeft dit horloge, wat toch al een prachtige vintage uitstraling heeft, wel extra karakter… Maar wie weet wordt ie nóg sprankelender met een nieuw glas…

7 likes