Voorlopig de laatste van in de bloemetjes
Van harte gefeliciteerd met je jaardag en aanwinst Ik ga zelf nog eens kijken om meerdere keren mijn verjaardag te vieren
Wow wat een prachtige horloge!
Dankjewel, ik ben erg blij met mijn NA.
Loopt nog steeds op tijd
Wat een knappert
Prachtige vintage!
Thanks ja ik was er ook direct verzot op weet echter nog niets over dit merk.dat moet ik nog even uitvogelen
Hij was in ieder geval mooi genoeg om te kopen, historie of niet - gefeliciteerd met deze prachtige bullseye
Ja inderdaad en bedankt voor je compliment
Heiligschennis, zo zou je dit horloge kunnen noemen… Want het is een mod op een klassiek horloge. Wat is er veranderd? De wijzerplaat, de bezel en de wijzers. Eigenlijk waren die ooit bedoelt voor een 6309, maar zijn nu belandt in een 7548-7000 uit 1982. Maar het heeft een goede reden, waarom ik de mod gedaan heb. De wijzerplaat! Toen ik dit horloge kocht, leek het best in orde te zijn. Wel wat gebruikerssporen, maar op zich goed. Het uurwerkje deed het zelfs. Maar, wat niet te zien was op de foto’s, maar wel heel goed met het blote oog, dat was een flinke kras op de wijzerplaat, die ze met een zwarte stift weg getoucheerd hadden. En dat is dan flink balen! En vindt dan maar eens een goede en originele wijzerplaat… Gewoon niet te doen!
Dus ben ik een andere weg gegaan. De 7548-7000 deelt dezelfde behuizing als de 6309-7000. Dus een gokje genomen en een aftermarket wijzerplaat voor een 6309 gekocht, met een nieuwe bezel. Als ik dan iets aan het uiterlijk ga veranderen, dan ook meteen goed! Alleen had ik eraan moeten denken een nieuw glaasje erbij te bestellen, die heeft wat putjes. maar goed, dat kan later nog altijd een keer! Gekozen voor een Pepsi bezel, om ook meteen duidelijk te maken, dat het een mod is. Maar het misstaat het horloge totaal niet! Lekker kleurrijk en vrolijk! De originele bezel heb ik wel bewaard, mocht ik ooit een originele wijzerplaat tegenkomen, maar nu hoef ik me in ieder geval niet meer te ergeren aan de kras, die erop zat.
Dus hier is mijn 7548-7000 Quartz (in tegenstelling wat er op de plaat staat…)
Na het klussen en tuinieren even een wissel van Duitse duiker naar Schweizer zeemeester.
Eén van mijn eerste vondsten en eigenlijk omdat er lange tijd een kontaktje ontbrak bij alle opruimingen gespaard gebleven

Van de Rikketik. Blijkt een quartz… Ik schat uit de jaren 90.
Ik kocht hem met mijn dochter in het achterhoofd. Die is weliswaar hoog opgeleid maar heeft moeite met gewoon klok kijken!
Verwachtte je een handopwinder?