Kijk eens wat een vrije dag allemaal kan doen? Mijn Seiko 3802-7060 doet het weer! Het laatste onderdeel was middels een donor uurwerkje afgelopen maandag ook binnengekomen. Hij is niet zo mooi als jou 3803-7061, maar mag er best zijn!
Het blijft een heel bijzonder (ook schaars meen ik ) horloge Patrick ! wat een mazzel zeg dat je het onderdeeltje hebt kunnen scoren !
Het secondenrad had schade, dus daar moest ik vervanging voor zoeken. Loopt nu weer als een trein, op 0,1sec/dag…
En nog proficiat met je nieuwe aanwinst
Het waren kwalitatief erg goede horloges, die 38 serie toch ,waarbij QT versie net onder het topmodel (SQ) gerangschikt was
Deze Posor heb ik overgenomen van @singlehoesjes.
Het BFG 866 uurwerkje heb ik uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer gemonteerd.
Hij loopt nu eigenlijk redelijk OK. Het is geen topper maar is zeer zeker bruikbaar in het dagelijks leven.
Leuke Seiko zeg kende deze niet ,maar ja ze maakten er ook zooveel
Proficiat, die cijfers hé
Penanker?
Ik heb een Junghans Trilastic uit begin jaren '50 met zo’n achterdeksel. Dat dekseltje is los en heeft een nokje dat in de uitsparing tussen de lugs past (@domega). Het geheel zet je vast met een losse ring met schroefdraad. Waterdichtheid ?
De oude Sovjets hebben dit ook.
Yep BFG 866
Ja dat had ik ook al eens. Maar deze heeft twee keer schroefdraad, in de deksel EN in de ring! Dat andere systeem, ring over deksel lijkt mij veel beter!
Da’s inderdaad nogal opmerkelijk. De functie van een nokje aan de deksel is bij schroefdraad natuurlijk onzinnig. @domega heeft het met zijn suggestie van een binnendeksel waarschijnlijk goed gezien
Ik denk dat ze de belettering van de deksel daarmee keurig recht willen houden tov de kast.
Maar bij 2 x schroefdraad gaar dat al helemaal niet!