Avondwissel
Mooi duo
Speciaal voor mede leeuwentemmer @Lexaf: vintage, vierkant èn een Leijona!
Ik voel nog een paar kruislings postings aankomen
Dankje
‘Memento Mora’ vandaag…
Deze leuke Mora 17 steens handwinder uit de jaren 50 hengelde ik vanochtend uit de horlogekist en was met gepaste trots mijn metgezel vandaag.
Voor zover ik begrijp werden bij Mora regelmatig Arnold Schild uurwerkjes gebruikt, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Mora was destijds een dochtermerk van Omega, speciaal bedoeld voor de Zweedse markt. Er is ook een stad in Zweden die Mora heet, maar ik weet niet of dat er echt iets mee te maken heeft. Het klinkt wel goed in ieder geval… Hoe dan ook een fantastische dresser die ik vandaag met veel plezier heb gedragen.
Fijne nacht gewenst.
" Dans son jus d’origine "
Mooi, met een goed bijpassende band!
Met dit horloge begon voor mij pas het echte verzamelen van vintage horloges. Destijds wilde ik gewoon een Weekdater. Via de kanalen, die ik Destijds had, waren ze me steeds te duur. En toen kwam ik terecht op Buyee en bam! Nooit spijt gehad van deze, vind het nog steeds een van mijn beste aankopen ooit!
De Seikomatic Weekdater J13080 uit 1963. 60 jaar oud met een design, dat nooit lijkt te vervelen…
Uw uitdrukking wordt eindelijk erkende horlogeterm geloof ik Pierre - zag hem nu ook in ander platform in gebruik
Bien sûr
…is een algemene beschrijving voor vintage/oldtimers wanneer ze nog steeds in een oorspronkelijke staat verkeren