Mooi weer! (2x)
Alweer 50 jaar oud… Januari 1971 gebouwd…
SUPER Sherpa
Als je die eens verkoopt, bel me!
vandaag nog eens mijn allereerste Citizen,
gekocht in zeer goede tijden, bij toen een kleine lokale dealer met m’n eerste zakcentjes
Mooie PV544. Onze trouwauto!
Vet! Mocht je nog wat bijpassends zoeken voor m(r)s XXoF:
Dank je, maar de mrs. geeft helaas niets om horloges
Vandaag dit kleinood uit de kist gehaald, schoon gemaakt, glaasje gepolijst en aan een nieuw Hirsch bandje gedaan. Helemaal blij!
Eind jaren '60 kreeg ik namelijk van mijn vader exact zo’n zelfde horloge, alleen dan met een witte wijzerplaat. Het was mijn tweede horloge. Mijn eerste horloge nam hij enkele maanden eerder voor mij mee uit Italië. Alleen stond daar op een gegeven moment de wijzerplaat ondersteboven in de kast en dat faciliteerde mij niet bij de recentelijk aangeleerde vaardigheid van het klokkijken…
Dus samen naar de HEMA in de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam; daar woonden wij in de buurt. Ik mocht zelf kiezen uit de kleine collectie Ancre horloges die daar lagen. Ik vond deze prachtig, maar koos de white dial. Ik heb het horloge een aantal jaren met veel plezier gedragen, totdat ik als jonge tiener zelf voor het eerst een horloge kon kopen, wat ik met auto’s wassen bij elkaar had verdiend.
Helaas raakte de Ancre buiten beeld en later denkelijk in de prullenbak. Tot een paar jaar geleden ik dit horloge tegen kwam en als projectje in mijn horlogelaatje legde. En vandaag dus aan de pols, met een hoofd vol herinneringen aan de oude tijd; de tijd dat mijn ouders nog leefden…
Heel fijn- en veilig weekend gewenst allemaal!