Welke vintage draag je vandaag? Deel XVI

28 likes

Gefeliciteerd!

Goedemorgen,

:ukraine:

28 likes

Er zit wel een gat in het glaasje…

1 like

33 likes

Gefeliciteerd :bouquet:

2 likes

De super lopende Poljot :ok_hand:

16 likes

Lijkt zo, maar is de rand van dit dikke glas - dus nee, dankzij @Abel is dat glas juist het mooiste deel van het hele horloge :grinning:

1 like

Dat zit er helaas niet in… zag net dat de directeur zelf ook maar een Lorus droeg, dan heb ik vandaag toch wel een wat duurder/beter horloge om…
Maar er zit toch wel een leuke bonus in. En daar weet ik wel een leuke bestemming voor…

4 likes

Ja dat is nog een behoorlijk ding geweest tussen Buren en UG indertijd.
Buren had als eerste het patent in 1954, UG volgde een jaar later met de microrotor
die heel erg leek op die van Buren, vandaar.
Ben wel blij met die van mij, het is het allereerste model nl. de 20357-1 en is ook
origineel incl de ongemerkte rotor ook al beweren sommigen anders.
Universalgenevepolerouter.com is een geweldige site waar je echt alles kunt vinden over de Polerouter.

1 like

Kasper 7733 Racing Chrono!

Gebouwd volgens een concept dat in de fifties, sixties en seventies heel gebruikelijk was en misschien op een andere schaal door hedendaagse microbrands wordt gehanteerd.

Een merk als het Duitse Kasper, maar bijvoorbeeld ook Heuer, kocht de kasten bij een kastenmaker, een Zwitsers of Duits uurwerk, in dit geval een Valjoux 7733 handopwinder, sunburst blauwe wijzerplaat met lager liggende subcompaxen bij een wijzerplatenfabrikant, gave rode chronowijzer met een kek blokje, zwaard wijzers voor de uren en minuten bij een wijzerfabrikant.
Soms assembleerden merken zelf, soms werd ook dat uitbesteed. Anyway een heel lekker vintage horloge!

26 likes

O dat is beter… maar hier schijnt de zon :sunny:. Nog beter!

1 like

Grote liefde!

28 likes

En terecht! :heart_eyes:

1 like

29 likes

De Levrette “Stellina”

29 likes

Ik vind vooral de extra info die je met elk horloge meegeeft er leuk en leerzaam! Horloge is :ok_hand:t3:

1 like

Vandaag een Candino Oxford met ETA-F06-111 caliber.
Zegt meeste van ons niet veel denk ik, maar dat is een uurwerkje wat in veel horloges van Tissot en Tag Heuer wordt toegepast.

Deze is beduidend goedkoper, maar dus net zo goed.

24 likes

Deze crown guards hebben bijna iets sensueels. Ze vallen in ieder geval op

26 likes

Vandaag draag ik deze jaren ‘70 Hongmei, wat zich vertaald naar red plum. Deze prunus is een geslacht van de rozenfamilie en het nationale symbool van China en de bloem ervan zien we terugkomen op de caseback

De Hongmei werd gemaakt in de Wuxi horlogefabriek, waar nog 5 andere merken werden geproduceerd. Wuxi-uurwerken zijn voor de Chinese horloge verzamelaar mysterieus. Ze verschillen onderling, zonder duidelijke logica te ontdekken. In tegenstelling tot andere fabrieken werden hier naar alle waarschijnlijkheid geen eigen uurwerken vervaardigd, maar werden ze samengesteld met onderdelen uit andere fabrieken. Dat klinkt niet heel bijzonder maar in de Chinese horloge geschiedenis is dat een unicum!

Ook de wijzerplaat is voor de jaren ‘70 bijzonder; daar waar de meeste Chinese horloges vooral weinig bijzonder en weinig opvallend waren wist Hongmei de aandacht te trekken met Westerse mode; gekleurde wijzerplaten

33 likes