Welke vintage draag je vandaag? Deel XVI

44 likes

Poah, wat een lekkere ouwe Omega’s allemaal :smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Dat is een hele mooie! Proficiat

1 like

Dank!

Wat Japans tegengewicht tegen dat Zwitsers geweld :blush:(Ook mooie horloges, hoor! Omega maakt mooie horloges!)…

25 likes

Inderdaad deze mag er ook zijn :ok_hand: Betekenis van het gouden teken onder de twaalf ken ik nog niet .Het sterretje onder aan de wijzerplaat geeft aan dat dit een bijzondere plaat is dacht ik. :smiley:

1 like

Het teken onder de twaalf is het symbool voor de automaat, het stelt een rotor voor.

En de ster is een zespuntige ster, ietsje minder speciaal dan de ED-wijzerplaten met de achtpuntige ster… Dit zijn opgelegde markers, die verguld zijn. Was het een ED-wijzerplaat, dan waren het gouden markers geweest.

2 likes

Zelfde verhaal hier! :grinning:

33 likes

@hadoe Bij deze Weekdater zie je het logo van Seikomatic wat duidelijker. Alleen de allereerste Seikomatics kregen dit logo, ook de Sportsmatic hadden dit logo, maar dan gedrukt.

22 likes

image

Pellaton automaat heel bijzonder.

34 likes

Wow!

:heart_eyes:

1 like

Deze mint conditie cimier maar weer eens om. Is van verzamelaar naar verzamelaar gegaan.
Gewoon nergens aan klooien dan blijft hij perfect is bij dit exemplaar altijd het motto geweest. En het heeft geholpen. :smiley:

33 likes

34 likes

Grappig, ik heb een Skyliner en dacht dat die ster gewoon met de naam te maken had!
Ik had bij de aankoop wel begrepen dat de SD massieve witgouden markers heeft.

28 likes

Je hebt gelijk, ed had sd moeten zijn. De achtkantige ster staat voor special dial. En de markers zijn dan van edelmetaal.

Wel uitzonderlijk, dat men dit bij een Skyliner gebruikt heeft, aangezien dit een lager geplaatst model was.

2 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

33 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Skyliner helemaal niet kende… maar ben ook redelijk nieuw in de vintage Seiko wereld.
Vond het een leuk model in ieder geval!

1 like

Zonnetijd

27 likes

Straks chocolademelk :relieved:

34 likes

Goedemorgen vandaag begint met deze youngtimer
(35 jaartje jong)

24 likes