Welke vintage draag je vandaag? Deel XVI

Deze lang niet gedragen, maar vond vandaag er een mooie dag voor!

30 likes

Proficiat met deze aanwinst uit je geboorte jaar zelfs ! :ok_hand:

1 like

24 likes

Goede morgen :smiley:

Fijne dag allemaal :sunglasses:

36 likes

Geboorte jaar van het horloge :stuck_out_tongue_winking_eye: ik ben 9 jaar nieuwer.

Maar dank u wel. De modellen uit jaren 60 vind ik wel heel interessant. Ik denk dat dat horloge technisch gezien een hele goede tijd is geweest. Een enorme verscheidenheid aan uurwerken die parralel uit de zelfde schuur komen. Dat kan je tegenwoordig niet voorstellen.

2 likes

24 jarige youngster de kans geven :pensive:

28 likes

35 likes

Goedemorgen,

Uit deze serie heb ik ook al de volgende:

En ik weet dat er ook bv nog een Commodoor is.

Elke keer zijn er toch weer wat veschillen.
De naamloze van vandaag heeft bv twee afzonderlijke uurwerken. Je moet eerst het digitale uurwerk wegnemen en dan zie je daaronder het analoge uurwerk dat een apart batterijtje heeft.

:ukraine:

20 likes

Ik heb er twee waarvan eentje die werkt
Deze :wink:

20 likes

Het is een geweldig mooie Omega. Heel leuk dat je ook iets weet van de geschiedenis.
Ja, ik heb een fraaie vintage Rolex, ref. nr. 6580. Ook daarvan weet ik de geschiedenis en heb zelfs de aankoopbon nog.
Deze Rolex Oyster Perpetual uit 1956 is verkocht aan de eerste eigenaar in 1957 in Surabaja.
Diverse documenten zoals aankoopbon, cosc certificaat en wat rekeningen heb ik ook erbij.
Nieuwprijs was destijds 5500 IND. Roepies.

Onderhoud, en ook het vervangen van de wijzerplaat en wijzers zijn begin jaren 60, zijn in Rotterdam uitgevoerd dzv fa. Heetman aan de Lijnbaan in Rotterdam.
Vanwege het gevaar met het radioactieve Radium zijn, voor zover ik weet, de meeste Rolex horloges welke werden aangeboden voor onderhoud uit die tijd, voorzien van Tritium onderdelen.

Ook leuk is dat het originele doosje ook nog bewaard is gebleven.
Ik zal van het complete setje binnenkort eens wat posten.

Het zonnetje schijnt lekker buiten. Niet de meest ideale omstandigheden voor foto’s. Toch nog wat plaatjes:

Ook nog wat plaatjes binnen genomen.

43 likes

40 likes

Dat is toch een Vostok?

Schitterende patina plaat! Erg gaaf!

1 like

Thanks! Nog mooier zonder glaasje erop :sunglasses:

20 likes

Die heeft een leven achter zich, iets van bekend?

2 likes

Hi Bram, klopt, het is een, Vostok Druzhba (vriendschap) gemaakt tussen 1954 en 1960 voor de Chinese markt

Nope, vorige maand zo gekocht op MP.
Hij was in ieder geval erg vervuild van binnen en de balansveer is kak en hij heeft een gigantisch verschil in hoe hij loopt in verschillende posities…

Maargoed hij loopt redelijk op tijd en had nog een NOS uurwerkje van hetzelfde type (wel nieuwer helaas) gekocht en twijfel nog of ik hem om ga wisselen, vind het eigenlijk zonde :stuck_out_tongue_closed_eyes:

15 likes

Ik las net wat over Commodoor. Ik heb deze nog liggen. Ooit eens in een ruil verkregen. Nog nooit gedragen. Geen idee of dit het originele bandje is. Horloge is ongeveer 35mm breed. En geen idee of deze al onder vintage valt

28 likes

Oh, en het is een handwinder.

Schitterend!

1 like