Met dit lekkere zonnig weer een lekker kleurrijk horloge aangedaan. Mijn Pontiac MP. Ik kan niet naar buiten met mijn gebroken voet dan maar de zon naar binnen halen. Moet nog foto’s inplakken van de afgelopen 7 jaar.
MP staat dus voor Michel Preud’homme.
Vandaag deze ‘83 Chunlei!
Het merk Chunlei verscheen voor het eerst in het midden van de jaren 70. Het waren voor de export bestemde horloges van de Shanghai Watch Factory, die hun uurwerken van de hoogste kwaliteit (tongji) gebruikten. Deze vroege versies kregen de Engelstalige merknaam Budlet. Eind jaren zeventig werd de merknaam veranderd in Chunlei.
Beginnend ergens in de jaren 1980, werden Chunlei horloges gemaakt met andere uurwerken, waaronder de SB1 (Shanghai B) en tongji & SHD7 uurwerken van Hongqi (Hudie) Watch Factory in Xian. Sommige anderen zijn gemaakt met Europese uurwerken. Niemand weet waarom dit is gedaan!
Deze heeft zo een uurwerk en die lijkt op eentje van Ebauches Bettlach, uit de lagere klassen van de Zwitserse uurwerken.
Uit eind 1957 of vroeg 1958 deze Sputnik, een lekker handopwindertje uurwerkje en de space-race leefde in de USSR net zoals bij ons in het westen.
Let op de Sputnik die als rood bolletje op de secondewijzer zijn rondjes rond de aarde maakt, en raketjes als urenmarkers!
Weer wat geleerd
De échte, mijn grail watch. (Nou ja een van de grails )
Goedemorgen! Deze Seiko Lord Marvel 5740-1990 heeft nog het 5740A uurwerk, dat een tikgetal van 18000 heeft. En daarmee is het een vroege Lord Marvel in de 5740 serie…
Mooi, mooi. Ik zou zelf alleen op bruine krokodil zetten. Maar tjonge, wat een gaaf ding.
Dankjewel, is moeilijk zichtbaar maar hij staat op donkerbruin zacht kalfsleer maar misschien is een croc band ook eens een optie