Welke vintage draag je vandaag? Deel XVI

Als het origineel was geweest had ik denk ik wel de moeite genomen om een glas met een loepje te gaan zoeken, maar ik denk niet dat het origineel is :thinking:
Heb nog nooit een advertentie van een Tissot Visodate gezien waarop een loepje zichtbaar was, en exemplaren die je nu ziet hebben ook maar zelden een loepje.
Nu zegt dat allebei niet alles, advertenties werden in die tijd nog veel met de hand getekend of flink geretoucheerd, en van de exemplaren die nu nog in omloop zijn zullen veel wel een keer een ander glaasje gekregen hebben. Maar al met al betwijfel ik dat het zo hoort :blush:

1 like

Dankjewel! Volgende keer check ik of de foto wel recht staat!

Nou moe, dat is al de tweede Rolex, deze week, die ik wel leuk vind! Mooi ding hoor!

1 like

Memovox is wekker inderdaad.

Venus 170, heerlijk vergeelde wijzerplaat het bolle glaasje laat de zijkanten wat vaag worden op de foto.

32 likes

En dat heb ik ondervonden, is het leukste hier :+1:

1 like

Leuk ding!

Mijn Onsa is origineel rond - volgens mij ook maar heel kort dat specifiek ronde loepjes gebruikt werden, maar ik heb er meerdere uit de 50’er jaren gehad/gezien.
Advertenties van Visodate ken ik niet zo zeer, maar Visodate’s met - rechthoekige - loep zijn er uit oudere periodes best veel online te vinden zag ik. En ook een enkele rond, zoals deze mooie :yum:

https://www.ebay.com/itm/385454893522

Man, wat heeft Tissot een gigantische verscheidenheid aan modellen uitgebracht - ik zag zelfs een Visodate zonder datum :male_detective:

3 likes

Tissot was niet heel origineel met namen; zoeken op Tissot Seastar heeft ook weinig zin, dan heb je zowat de helft van alle Tissot’s te pakken :grin:

Ben bang dat die niet origineel is, denk niet dat ze die fout ooit gemaakt hebben :laughing:

Rechthoekige loepjes zouden inderdaad origineel kunnen zijn, ik heb zelf ook een latere 516 boy’s size met loepje en die is volgens mij origineel.

Hele fraaie :grin: Die heeft al zoveel meegemaakt dat ik daar geen enkele conclusie aan ga verbinden :sweat_smile:

21 likes

Weer een fantastische vondst Pieter :ok_hand: - heb je een adressenlijst van alle oude Verdal kopers gevonden of zo?!? :yum:

2 likes

What??? :stuck_out_tongue::smiling_face_with_three_hearts:

30 likes

Haha ik zoek natuurlijk stad en land af. En dat is de helft van de lol natuurlijk.
Deze komt van een verzamelaar in spanje. Maar ja ,de zoektocht heeft bij vlagen succes.
Moest helaas een ander laten lopen ivm de aankoop. Thats life.

1 like

41 likes

RELATIEF dan hè.

1 like

Vandaag de Election.

34 likes

Buiten de typische modellen is er, zeker in vintage, ook veel moois te ontdekken :+1: Welke andere Rolex vond je ook mooi dan?

Die van wvergers, gisteren… In de tuin werken met je Rolex :joy:

2 likes

33 likes

40 likes