Ik zoek wereldwijd elke dag het is een soort verslaving om ze op te sporen
Ik kwam onlangs een gelijkaardig exemplaar tegen maar in veel (véél) slechtere staat. En dan nog voor een aangebrande prijs, dus rustig links laten liggen. Blijven wel prachtige horloges.
Jaa ze durven voor slechte exemplaren al hoge prijzen te vragen. Perfecte exemplaren worden steeds duurder helaas. Maarja dat heb je met alles wel.
super mooi!
Als een - tweetje met @BroederBill mijn meest favoriete Ruhla die ik dan ook zeer vaak draag.
Fijne dag allen en een hele goedemorgen.
Dagje Tissot heb ik zin in en datum verzetten geen zin in.
Maak er iets leuks van vandaag…
laat de maar schijnen
Vandaag blijf ook ik in de vintage-hoek…
vele jaren geleden, tijdens een vakantie in Zuidoost Engeland, terwijl we een Engels ontbijt gebruikten in een achteraf-eetgelegenheid in Ramsgate, in gesprek geraakt met een vrouw. En hoe het zo verliep, weet ik niet, maar op enig moment praatten we over leven en werken in Engeland, fabrieksarbeid in Engelsen steden en werken op het platteland, over haar vader en over onder andere het horloge dat hij dagelijks naar zijn werk droeg. En dat nu bij haar in de kast lag.
Een uitermate genoeglijk gesprek waarin je de andere mens echt ontmoet.
Drie dagen later pakten we de boot naar België en was ik niet alleen mede-eigenaar van een mooi verhaal, maar ook van bijbehorend voorwerp. Let wel, nergens om gevraagd, maar aangeboden. Dat maakt deze Exactus pas echt waardevol. Ook al past hij niet echt bij mijn 21,5 cm pols, ik draag het af en toe met genegenheid. Zoals vandaag.
Leuk horloge
en hele gave foto
Dat is nog best een heel modern model
Die heeft ook nog het oudere kaliber 23.
Als we over Ruhla’s beginnen kan ik ook nog wat bijdragen
Mooi verhaal over een mooi horloge, dat daarmee nóg meer karakter krijgt. Ik vraag me wel eens af of onze horloges ook zulke verhalen en zoveel karakter zullen meekrijgen.