Welke vintage draag je vandaag? Deel XVII

Gaaf die dial kleur! Wel tijd om plexiglaasje aan te pakken met polywatch. :wink:

1 like

40 likes

Blijft mooi zo’n pie pan! Moest even wennen aan formaat mn 39 - 42 mm meer sporthorloges gedragen te hebben, maar draag mijne nu heel regelmatig!

1 like

Goedemiddag weer allen!

28 likes

Vandaag de Tavannes terug mogen gaan ophalen. Eindelijk terug in orde, en schade/bedrog door de vorige twee prutsers rechtgezet.

Hallucinant om te moeten vernemen (en getoond worden) dat bij het vorige “onderhoud” letterlijk niks gedaan was. Alle tappen kurkdroog. Alle rubis volgekoekt met vuil van decennia. En als klap op de vuurpijl, de opwindstem in het horloge… was de verkeerde. De Italiaanse verkoper had er, wellicht bij gebrek aan een snel beschikbare Landeron 39 stem, er een van een Ronda in gestoken. Die wel min of meer werkt maar een eindje te kort is, waardoor die maar minimaal in de platine zit met alle gevolgen vandien. Moeilijk te missen nochtans, zou je denken.

Namen noemen mag niet, maar 250 euro voor niets is zuur. Realiseren dat een van je favoriete vintage oudjes 2.5 jaar kurkdroog heeft gedraaid omdat je vertrouwde op een “professional” is erger.

Maar nu terug in huis. Kraaknet, blinkende rubis, gesmeerd, netjes afgeregeld voor een beestje van toch 80+ jaar oud. En zo mooi. :smiling_face_with_three_hearts:

En de Ronda opwindstem meegekregen als aandenken. Iemand nodig? :joy:

36 likes

Dat is inderdaad heel zuur; hoe durven zulke gasten met een strak gezicht zoiets af te leveren. Maar goed; gauw vergeten en genieten van deze schoonheid :+1:

Net uitgepakt. De wijzerplaat is heel fraai en de verchroomde kast houdt zich goed onder de macrolens :+1:

43 likes

Ik vind hem heel fraai en hij deed bij mij geen belletje rinkelen.
Hoe groot is deze eigenlijk.

Mwah. “Name and shame” lijkt me hier op zijn plaats, en anders toch zéker het betaalde bedrag proberen reclameren.

2 likes

Mooi!!!

1 like

Een Elcona met Unitas motortje vandaag.

29 likes

Wow!! Gaaf man :ok_hand:

1 like

Oh, het gaat verder. Hij claimet nu dat op 2.5 jaar “intensief dragen”, zo’n chrono al z’n smering kwijt is en terug vol prut zit. Niet zijn fout blijkbaar. Ik draag die Tavannes 1 à 2 keer per maand max voor een paar uur op kantoor. :grimacing:

Dan krijgt Jur gezeik en ik bij proxy ook. Laat maar. :grin:

Bedrag terugvorderen is onbegonnen werk. Maakt me ook niet zoveel uit, maar dat die gewoon blijft voortdoen, dát is kut met peren.

36mm dacht ik :slightly_smiling_face:

5 likes

Voor vanavond eens geen Seiko, maar de fabrikant heeft wel banden met Seiko (en tegenwoordig eigendom van Seiko Epson). Een Orient King Diver AAA DeLuxe. Met zijn 42mm is het voor een vintage horloge van 50 jaar oud vrij fors. Helaas is het vrijwel zo goed als onmogelijk een nieuw glaasje voor dit horloge te vinden.

21 likes

Is er iets speciaals aan het glas?

23 likes

Ik heb wel glaasjes gevonden in die diameter, maar het past allemaal net niet. Past het glas, krijg je de bezel er niet meer over. Of alles past, maar dan is het niet hoog genoeg of weer te hoog… Ik heb hier inmiddels al een stuk of tien glaasjes liggen, maar geen enkele past.

1 like

Horlogeglas.nl misschien? Is het zo dat ze ook glaasjes op maat maken?

Blijft tof! Ook een vintage bandje als ik het goed zie :face_with_monocle::grin:

1 like

29 likes