Goedemorgen,
Prettig weekend,
Proficiat !
Het bandje is veel te sportief en aanwezig inderdaad. Ik zou voor een ingetogen bandje gaan. Zonder opvallende stiksels. Iets van mooi soepel leer, zwart of wat donkerder bruin / blauw / groen. En dan moet jij eens kijken hoe mooi dat wordt
Ik blijf dit zo’n gaaf horloge vinden.
Bedankt voor de bevestiging en suggesties.
Donker groen zat ik zelf ook aan te denken. Ik duik de bandenbak nog eens in…
Van harte gefeliciteerd, Jacobus!
Groen of bruin toch niet, denk ik.
Die glanzend zwarte had ik nooit gedacht dat dat een match zou zijn, maar ik vind het wel wat, eigenlijk
Vandaag deze Orient automaat uit de jaren '70, kaliber 1746.
Lekker makkelijk, gaat gelijk lopen als je 'm aan doet, alleen het op datum zetten is een gepiel. Hij heeft op 2 uur een apart drukknopje voor het snelverzet, maar dat werkt niet meer. Is een beetje een issue bij dit kaliber. Een andere Orient die ik heb heeft het zelfde uurwerk, maar met een drukknopfunctie op de kroon, en dat gaat ook niet meer. Zal wel een of ander versleten palletje zijn of zo. Niet de moeite waard (het horloge is ook niet veel waard) om het te (laten) maken. Datum verzetten gaat nu met semi snel verzet, d.w.z. heen en weer fietsen van de wijzers tussen 12 en 10 uur. Dat gaat wel, maar lastig vanwege het piepkleine kroontje dat in de kastwand verzonken is, een beetje zoals bij de Seiko 5-jes. Ook deze Orient laat zich met de hand niet opwinden, net als de Seiko 5. Voor het dragen dus soms eerst even de ‘Seiko Shuffle’ doen. Daarna blijft ie braaf de hele dag lopen.
Zou groen kiezen
Ik dacht direct aan hemelsblauw, en als klassiek alternatief tóch een bruine tint - kost even wat testen maar bruin heeft een enorm groot scala aan tinten. En daar kunnen verrassend goeie matches uit rollen met zwart/gouden horloges Veel succes
Aardige Oriënt die zonder het cross op de dial haast saai zou zijn geweest - nu toch eentje die tussen al die miljoenen Japanse variantjes best even zijn moment of fame verdient
Erg mooie doxa daar!