Welke vintage draag je vandaag? Deel XVII

Onverwachte nieuwe aanwinst. En mijn tweede vintage Omega in paar weken.

Ik was laatst bij mijn ouders en liet mijn net gekochte Omega Constellation ‘pie pan’ zien. Mijn vader zei dat hij de oude Omega van zijn opa nog had liggen. Ik heb die ooit 20 jaar geleden of zo laten servicen voor hem, maar dacht dat deze verdwenen was in verhuizingen/opruimen.

Maar omdat de liefde voor horloges heb, en nu ook wat vintage, zei mijn vader dat ik deze maar moest hebben dan.

Het is een Omega Geneve uit vermoedelijk begin jaren 70. Op zich is een Geneve niet zo bijzonder, maar deze dial is best spectaculair. Helaas vandaag wat bewolkt, maar gisteren in de zon schitterend!

Hij loop nog super, alleen de datum verspringt niet wat niet ongewoon is bij deze uurwerken begrijp ik. Ik zal deze samen met de ‘pie pan’ eens wegbrengen voor service.

Heb hem al paar dagen om, en vind hem steeds mooier worden. En extra speciaal gezien dat deze ooit van mijn opa was.
Ben nu nog even aandenken wat mooie bandjes zouden zijn. Iets van vintage bruin, of rood leer, of donkerblauw met rood stiksel? Of wat canvas?

38 likes

Jij bent je tijd ver vooruit :thinking: of is het een foto van vanmorgen :wink:

1 like

Zonde!

Mooi leer doen, bruin of blauw of een hele mooie lichte crème leren band, passend bij de indices.
Fantastisch mooi horloge en een nog mooiere herinnering :ok_hand:

2 likes

Mooi hoor wat een geweldig aandenken, geniet ervan.

1 like

Vandaag de L. Kriek weer eens :slight_smile:

Iemand een idee welk cal. uurwerkje er in zit?

Mooie dag verder allemaal!

31 likes

AS 984?

3 likes

Die lijkt er op als 2 druppels water maar

de Elka heeft 16 steentjes…?

1 like

Mss lees ik te aandachtig … Het horloge van zijn opa op jouw opa?:wink::thinking: @AmsterdamWatchNerd

typfoutje… L1 dus kan niet corrigeren… Zijn vader, mijn opa.

1 like

De meeste uurwerken waren (en zijn) in allerlei “grades” te koop, met variërend aantal lagerstenen. Dat Ranfft alleen 7,15 en 17 jewels noemt zegt weinig, Ranfft is zeer uitgebreid, maar (uiteraard) ook niet 100% volledig.

3 likes

Oké duidelijk, dank je wel en jij ook @TKH :+1:

2 likes

New arrival, jaren 70? Universal Genève met een cal 42-1. Ik zit eraan te denken om er een ander bandje op te zetten. Als iemand een goed adres weet in de omgeving Amsterdam - Haarlem die mij nog zou kunnen helpen om van het roestplekje om 12 uur uur af te komen hoor ik het graag. Loopt verder mooi op tijd.

21 likes

Dat was een foto van vanmorgen. :grin:

1 like

Dit moet natuurlijk L. Kiek zijn, ik word echt oud… :frowning:

1 like

Of je bent dringend toe aan een kriek :grin:

6 likes

Haha kriek je hebt gelijk :wink:

Uhhh hips Victoria bedoel ik :crazy_face:

Ach komt ook uit België dus wat maakt het uit :wink:

16 likes

:yum: :yum: :yum:

2 likes

Best een bijzondere Raketa vandaag.

20 likes

Die lume is goed gebleven! Nagenoeg elk exemplaar die ik gezien heb, waaronder mijn eigen, mankeerde wel wat.

22 likes

Avondwissel naar deze Sportsmatic uit 1963…

30 likes