Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Nee, regulier staal, ik heb nog wel een iets nieuwere Riquartz in gehard staal. Moet ik het glaasje nog in vast lijmen.

1 like

Mooi zeg ,was in die tijd een horloge voor “vermogenden “ lijkt me :ok_hand:

1 like

Verguld, simpele wijzerplaat, 15 jewels. In 1920 kon je dit soort instap modellen van Gruen voor 25 dollar kopen. Dat zou naar nu omgerekend 400 dollar zijn. :nerd_face: het gemiddelde jaarinkomen was toen blijkbaar $3,269.40. Niet een aanschaf die men zomaar deed. En idd, voor een gewoon arbeidersloon zeker niet te betalen. :sweat_smile:

5 likes

Dank je wel ,voor een stukje nadere historische context in een soort van transitiefase van zak -naar polshorloges in de states … :smiley:

1 like

Wat zou ik graag de binnenkant van dit juweeltje zien! Wat ik van Gruen al heb gezien overstijgt alle verwachtingen. Zeker uit die tijd! Top!

1 like

U vraagt, wij draaien. Het is een caliber 825 gemaakt door Aegler. Oud fotootje (van matige kwaliteit) opgesnord:

Dan zijn deze daar betere voorbeelden van:

18 likes

Mooi exemplaar :+1:

Dat bandje is alleen al wel aardig in de hoeken van wire lugs aan het vreten. Ik zou er wat anders op zetten :blush:

Kijk, da’s pas vintage!

1 like

Vandaag deze iets zeldzame Seikomatic Weekdater, vanwege de uitvoering met lumen. En die doen het zelfs nog een beetje, na 59 jaar…

24 likes

26 likes

Pierre :sunglasses:

26 likes

30 likes

25 likes

Goedemorgen!

34 likes

Het horloge waarmee alles begon :innocent:

27 likes

Wie is Tor?:joy:

3 likes

Vanmorgen de Cortebert :yum:

Dubbele foto dubbele pret :slight_smile:

31 likes

Vandaag draag ik de oude De Ville, jammer genoeg bedenk ik me vandaag pas dat mijn bandje niet matcht met mijn riem.

33 likes

Tijd voor een nieuwe riem😂

4 likes

Goedemorgen,

Mooie dag iedereen,!!:watch:

23 likes