Nee, regulier staal, ik heb nog wel een iets nieuwere Riquartz in gehard staal. Moet ik het glaasje nog in vast lijmen.
Mooi zeg ,was in die tijd een horloge voor “vermogenden “ lijkt me
Verguld, simpele wijzerplaat, 15 jewels. In 1920 kon je dit soort instap modellen van Gruen voor 25 dollar kopen. Dat zou naar nu omgerekend 400 dollar zijn. het gemiddelde jaarinkomen was toen blijkbaar $3,269.40. Niet een aanschaf die men zomaar deed. En idd, voor een gewoon arbeidersloon zeker niet te betalen.
Dank je wel ,voor een stukje nadere historische context in een soort van transitiefase van zak -naar polshorloges in de states …
Wat zou ik graag de binnenkant van dit juweeltje zien! Wat ik van Gruen al heb gezien overstijgt alle verwachtingen. Zeker uit die tijd! Top!
U vraagt, wij draaien. Het is een caliber 825 gemaakt door Aegler. Oud fotootje (van matige kwaliteit) opgesnord:
Dan zijn deze daar betere voorbeelden van:
Mooi exemplaar
Dat bandje is alleen al wel aardig in de hoeken van wire lugs aan het vreten. Ik zou er wat anders op zetten
Kijk, da’s pas vintage!
Vandaag deze iets zeldzame Seikomatic Weekdater, vanwege de uitvoering met lumen. En die doen het zelfs nog een beetje, na 59 jaar…
Wie is Tor?
Vandaag draag ik de oude De Ville, jammer genoeg bedenk ik me vandaag pas dat mijn bandje niet matcht met mijn riem.
Tijd voor een nieuwe riem😂