Dat gebeurt wel eens. Ligt niet aan jou. Andere keer verder
Heb je helemaal gelijk in, netjes opgeborgen en volgende keer weer verder.
Dank.
Dit is een illustere “sunrise”
Alleen gemaakt in november en december 1972
Een Japan domestic market model.
Er zijn nog een paar varianten van de 6139 met die uitwaai bij de sub minute maar in mijn opinie geen zo mooi als deze .
Gaaf hoor Lode
Gisteren was horlogevriend @basvg gezellig op bezoek en bracht wat vintage aanwinsten mee voor beoordeling en discussie. Er zaten weer prachtige exemplaren bij. Waar haal je ze toch steeds vandaan Bas?
Er zat ook een exemplaar bij dat Bas al eens eerder hier op HF had getoond.
Een Bulls Eye met een mooie bronzen wijzerplaat: Een Alb-Nobris.
Ik heb daar toen wat uitpluiswerk voor gedaan, want het is bepaald geen gekend merk.
Zie hier onder:
Bas weet dat ik dit soort horloges leuk vind en tot mijn verrassing en plezier bood hij het mij aan. Cadeautje!
Vandaag aan de pols.
De Alb had nog geen service gehad (wie weet hoe lang al niet meer) dus ze loopt nog niet helemaal zoals het het zou moeten…
… ik hoop daarom maar dat ik bij een volgend bezoek aan Bas deze Alb nog even mee uit logeren mag nemen zodat het FHF 26 uurwerkje uit 1955 een servicebeurtje kan krijgen.
Maar met een vintage lizard bandje dat ik nog in mijn voorraadje vond is het nu al een mooie verschijning aan mijn pols.
Dank je wel Bas, ik ben er blij mee!
Graag gedaan Lex! Het was weer super gezellig èn leerzaam! Tjonge, wat steek ik daar telkens weer veel van op!
En waar kan zo’n oud soldaatje nou beter op zijn plek zijn?
Wat een gave plaat!
Gefeliciteerd met je prachtige uurwerk Lex , staat je goed.
Zo das een mooie OG alpinist.
Bedankt! Ben er erg blij mee. Het is lastig om zo’n mooie te vinden, tegen een goede prijs. Er zijn wel wat onvolkomenheden, maar dat komt wel weer goed.
Bedankt!
Die oude rakker ziet er anders nog fantastisch uit voor zijn leeftijd,
Dankjewel.
Prachtig uurwerk, welke leeftijd moet ik aan denken?