Ik heb zo eentje liggen alleen loopt nog niet. En de wijzerplaat brokkelt helemaal af. Alsof het geprint is op een transparante laag die helemaal los laat 🥲
Vandaag deze 198* Xiongmao (熊猫). Dit was een horlogemerk dat werd geproduceerd door de Fenglei Instruments Factory. De naam betekent “Panda,” en het logo van het merk op zowel de dial als de caseback is een gestileerde panda.
Laat zien!
Super match!
@vouwfietser, @Domega
Mmmm, ik hou van sproetjes. Mooie militaire canvasband, Don!
Staat je goed, Bas! Veel draagplezier.
@pmannaert
Ohhh, die wijzerplaat!
Leuk dat merk op de caseback , lijkt wel handgegraveerd?
Heel mooi en bijzonder. De kast lijkt me moderner dan het (cylindergang?) uurwerk. Misschien een custom made marriage met een pré 1920 uurwerk? Prachtige wijzerplaat ook met mooi cijferfont.
One of a kind, denk ik, dit exemplaar.
Edit: Ah ik zie het al. Speurneus @chi_kwadraat heeft al gevonden welk kaliber: AS 52.
Ranfft zegt 1939. Is dat niet wat laat voor zo’n type uurwerk? Als de datering van Ranfft klopt, is er qua tijd ook een match met de kast. Wat ik betwijfel, want waarom zouden ze bij Schild nog zo’n uurwerk bouwen in die tijd als je ziet wat voor veel modernere uurwerken ze toen ook al maakten. Tiebvautje van de Wijze Doctor? 1919 misschien?
Nee, De Omega Stroopwafel, die Endura van Hadoe trouwens ook.
Wel leuk, alletwee.
Die houden we erin
Vandaag hier deze om. Mijn Deense Siduna. Kwam als wrakje binnen en is door @basvg weer prachtig tot leven gewekt.
Het uurwerk is een FHF 73, door Ranfft gedateerd op 1955
Doet de wijzerplaat geen eer maar voor het idee mag je door voor de koelkast
Kijk! Draagplezier, daar doen we het voor!
Hier de oer-stroopwafel, zo genoemd door @clim bij 'waar doet je dat aan denken ’
Je wordt bedankt Clim, ik zie nooit meer wat anders🤣
Het is wel een beauty hoor Friso
Wat een schoonheid die Sidonia
Die gun je toch zeker wel een nieuw kroontje Lex?
Dank je