Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Ik heb zo eentje liggen alleen loopt nog niet. En de wijzerplaat brokkelt helemaal af. Alsof het geprint is op een transparante laag die helemaal los laat 🥲

Vandaag deze 198* Xiongmao (熊猫). Dit was een horlogemerk dat werd geproduceerd door de Fenglei Instruments Factory. De naam betekent “Panda,” en het logo van het merk op zowel de dial als de caseback is een gestileerde panda.

14 likes

Laat zien!

Super match!
@vouwfietser, @Domega
image image
Mmmm, ik hou van sproetjes. Mooie militaire canvasband, Don!

Staat je goed, Bas! Veel draagplezier.

@pmannaert
image
Ohhh, die wijzerplaat! :heart_eyes:

Leuk dat merk op de caseback , lijkt wel handgegraveerd?
image

image image
Heel mooi en bijzonder. De kast lijkt me moderner dan het (cylindergang?) uurwerk. Misschien een custom made marriage met een pré 1920 uurwerk? Prachtige wijzerplaat ook met mooi cijferfont.
One of a kind, denk ik, dit exemplaar.
Edit: Ah ik zie het al. Speurneus @chi_kwadraat heeft al gevonden welk kaliber: AS 52.
Ranfft zegt 1939. Is dat niet wat laat voor zo’n type uurwerk? Als de datering van Ranfft klopt, is er qua tijd ook een match met de kast. Wat ik betwijfel, want waarom zouden ze bij Schild nog zo’n uurwerk bouwen in die tijd als je ziet wat voor veel modernere uurwerken ze toen ook al maakten. Tiebvautje van de Wijze Doctor? 1919 misschien?

Nee, De Omega Stroopwafel, die Endura van Hadoe trouwens ook.
imageimage
Wel leuk, alletwee.

17 likes

Die houden we erin :rofl: :rofl: :+1:

3 likes

18 likes

Vandaag hier deze om. Mijn Deense Siduna. Kwam als wrakje binnen en is door @basvg weer prachtig tot leven gewekt.

Het uurwerk is een FHF 73, door Ranfft gedateerd op 1955

28 likes

:rofl:
Doet de wijzerplaat geen eer maar voor het idee mag je door voor de koelkast :+1:

2 likes

Kijk! Draagplezier, daar doen we het voor!:+1:

1 like

één van m’n mooiste vintage :yum:

23 likes

Hier de oer-stroopwafel, zo genoemd door @clim bij 'waar doet je dat aan denken ’

Je wordt bedankt Clim, ik zie nooit meer wat anders🤣

25 likes

Met bijpassende hond.

27 likes

29 likes

Oh ja, een foto uit iets andere hoek om te laten zien dat je hier geen stroopwafel van kan maken:

31 likes

Mooie ancre.

25 likes

Het is wel een beauty hoor Friso :ok_hand:

2 likes

:tangerine:

28 likes

29 likes

Wat een schoonheid die Sidonia :+1:t2:
Die gun je toch zeker wel een nieuw kroontje Lex?

1 like

Avondwissel :grinning:

32 likes

Dank je :blush: