Zodra je deze verjaardagskaart krijgt, weet je dat het zover is
Ha, ja natuurlijk, maar de frictie zit niet daar .
Тогда каждый день воскресенье!
Een prachtige Finlandse Jeroen …onlangs op strooptocht geweest ? Alsdan proficiat met de première hier !
Online strooptocht en ik heb inmiddels wel de nodige Finse horloge contacten
Veel Finnen willen niet naar het buitenland sturen dus gaan ze naar mijn schoonmoeder toe. Tsja, en zeker als daar een Corona jaar tussenzit dan loopt het aantal best op.
Geleidelijk krijgen jullie nog meer foto’s te zien
Mijn opa zijn “werk” horloge. Ik weet niet precies hoe oud het is, maar opa ging in 1984 met de vut.
Wat een ongelofelijke beauty is dat. Bandje is ook fraai, ondersteunt de schoonheid van deze Leeuw. Topvondst!
Mooie klassieker
Prachtige DS, volgens mij heb ik dezelfde en stamt die uit ongeveer eind vijftig/begin 60’er jaren…
Ziet er nog erg goed uit dit horloge ,mooie herinnering !
Met een uitnodiging voor een diner op zak gaan we samen op pad. De GS van stal gehaald voor deze gelegenheid.
Ik blijf maar met NA’s strooien… Nu deze Seiko Champion Calendar uit 1963. Ik vind de wijzerplaat werkelijk waanzinnig! Een mooie wit/zilveren sunburst, met een fraaie rand. Maar de crosshair en de gebruikte fonts… Helemaal de jaren 60’s… De space age spat er letterlijk af. Ik heb echt een zwak voor deze soort horloges (ik heb een Seiko Gyro Marvel met eenzelfde soort font, en ik ben toch al zo’n fan van de jaren 60’s designs van Seiko). De kast is wel wat te gepolijst, maar het gaat nog net.
Qua uurwerk is het ook perfect. Een amplitude van 290° is voor een 60-jaar oude Seiko helemaal niet slecht! Seiko staan er toch al om bekend, dat ze geen hoge amplitude hebben, dus dan is dit een hele goede waarde! Loopt lekker strak en is minimaal vijf jaar geleden nog eens onderhouden. Het loopt nog steeds als een Shinkansen!
Toen het eergisteren hier aankwam, ontbrak alleen de secondewijzer en de minutenwijzer was los. Een passende secondewijzer was snel gevonden van een tijdgelijk horloge van Seiko, die ik hier als donor heb liggen.