Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Goedenavond iedereen.

22 likes

Klinkt aannemelijk, lijkt mij ook van vóór de tv ‘hype’ van Mido, Seiko etc hoewel die in Europa ook geen forse aantallen lijken te hebben weggezet
Ik heb nog een Edox zo, beetje klein helaas…

1 like

Leuk ook! ( maar prijzig). Is ook al verkocht, dus geen gewetensnood…:sweat_smile:

1 like

Ook nog een leuke gespot waarvan het uurwerk als ‘normana’ is gemerkt… :thinking:

Interessant, ga ik eens op Mikrolisk nakijken…

1 like

Deze is niet echt klein, kast is 39 mm breed :sunglasses:

2 likes

In de avondwissel:

27 likes

Eens. Zou zomaar eens dezelfde ebauche (maker) als basis kunnen hebben. Eigenlijk moet je ze dan “over elkaar” leggen. Als de ligne gelijk is en alle gaten/schroeven op dezelfde plek zitten, dan is het gewoon hetzelfde uurwerk.

5 likes

Van onbekendere merken is deze info waarschijnlijk niet te vinden. Je kunt het wel zelf bepalen (door gebruik te maken van een slowmo filmpje via je mobiel). Zie deze video voor wat uitleg (zou overigens zelf niet op een balans gaan stiften):

5 likes

Inderdaad. Met brugvormen werd in die tijd veel gewisseld. Kon denk ik ook makkelijker omdat er nog vrij veel handwerk bij kwam kijken.

3 likes

Het lijkt wel of de kleur van de veertonbrug van de REX iets afwijkt. Als dat een latere vervanging is, lijken ze nog meer op elkaar!

3 likes

Vervelend voor je, ziek het maar goed uit.
Mooie omega trouwens.

onderweg naar morgen :innocent:

27 likes

Beterschap :+1:

1 like

Ik wilde net zeggen: goed mogelijk. Maar hier heb ik er toch een die er nog meer op lijkt:

image

3 likes

Bravo!!!:+1:

2 likes

26 likes

128!! :astonished::flushed: Wow!

1 like

Het is een verslaving :sweat_smile:
En dan heb ik ook nog wat andere merken. Al zijn dat er niet zo veel :innocent:

4 likes

Hoe kom je er bij? Ik moet er niet aan denken om 128 Tissots te hebben… :innocent:

Al is zo’n Antimagnetique nog wel iets, wat er op mijn verlanglijst staat. Dus 2 Tissots naast mijn 150+ Seiko’s, dat kan nog net… :innocent:

5 likes