Hoort daar geen plexi in?
Nee, zat gewoon mineraal glas in met kleine krasjes die me ondanks dat het een vintage horloge is toch stoorden
Mooie Lord Marvel. En inderdaad erg mooie horloges. Ik heb er ook een paar (understatement ), omdat ik ze zo mooi vind! Nu even geen foto’s paraat, maar die komen nog wel een keer, als ik weer thuis ben.
En Japan is een goede plek om vintage te kopen. Natuurlijk is er de taalbarrière, maar de Japanners zijn vrij duidelijk in hun omschrijvingen, maar erg slecht in het nemen van foto’s. Als je bekijkt, wat ik allemaal thuis heb liggen, dat er op de foto’s enorm slecht eruit zag, maar na even poetsen er zeer acceptabel eruit zien! Onder andere dus ook een Lord Marvel 5740-8000, die ik mijn lelijk eendje noem… En verpakken kunnen die Japanners ook wel.
Het enige nadeel aan vintage Seiko is de maat van de horlogebandjes. Die is vaak 19mm en daar is de keuze niet zo reuze in…Maar qua uurwerkjes lopen ze vrijwel altijd, al is de amplitude vaak wat laag. Maar dat hoort bij Seiko.
Als je de balans uit een 5740C haalt weet je meteen waarom die amplitude zo laag is, die spiraalveer is zo stijf dat de balans eigenlijk niet eens omlaag gaat hangen
Ik vind uit japan bestellen toch een drempel vanwege invoerkosten en wat als je van de aankoop af wil zien bij ontvangst? Hoe ga je dat dan regelen en die invoerkosten weer terugkrijgen. Allemaal gedoe. Maar ik heb het dan ook over horloges die geen 2-300 maar 2-3k kosten die ik daar volg.
Heb je nog een close up van de schakels. Breedte en bevestiging standaard pinnen of iets met die kraagjes? Heb echt een bak vol schakels gevonden hier in frankrijk. 5 euro en neem maar mee was het.
Prachtige Enicar!
Heb twijfels over het nato bandje.
Mooi bandje ook!
Wow!!
Dan had je dus eigenlijk deze om moeten hebben.
(Siduna is het enige mij bekende originele vintage Deense horlogemerk)
Mooi! Bijna vierkant… en wat een leuk bandje.
Met de groeten van de Olympic van mijn overleden schoonvader. Was daarvoor nog van zijn vader geweest! Een echt klassiek Opa horloge, dit model en met die fixoflex rekband.
Wat een prachtig horloge! Interessant merk ook. Gelukkig is de laatste letter een F…
Ik heb begrepen dat ze juist door de veer zo stijf te maken het tikgetal opvoeren.
De invoerkosten vallen toch vaak weg tegen de lage prijs? Terugsturen wordt inderdaad moelijk, zou niet weten hoe je die btw weer terugkrijgt.
Wow
Ach ja, je doet eens gek. En wel de reden dat ik de Enicar om heb gedaan vandaag. Vind een nato prettig dragen met warm weer
Optima, Ultra, Exacta … hoe kwamen ze er op, al die merknamen… Straks vind ik nog het merk, ’ Etcetera ’

Dat zou zo maar eens kunnen inderdaad, maar daarom is de amplitude ook laag, door de stijve veer slaat hij minder ver uit.