Met iets minder strijklicht.
Mooi. Ook zo’n jaren '50 art deco kast.
Fraaie Harry lijkt de wijzerplaat nu lichtblauw?
Heel mooi geworden, top
Mijn eerste horloge
Onverwachts op familie bezoek met 10 gangen menu door mijn nichtjes bereid.
Hopelijk blijft het eten binnen.
Dus rest van de dag deze om…
Mooie Seiko, veel plezier ermee!!
Ik had een aantal weken geleden een paar penanker horloges gekregen van @TKH. De Scandia heb ik gerepareerd en hier al laten zien en nu is het de beurt aan een horloge uit diezelfde fabriek, namelijk een Mortima.
Er zaten 2 van deze horloges bij de partij, maar ze hadden allebei het zelfde euvel. Allebei de balans assen waren kapot. Dat was overigens ook het geval bij de Scandia.
Dit uurwerk is echter een zeldzame(re) Cattin 54 waar niet heel veel van te vinden is. Het uurwerkje is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Verschrikkelijk om aan te werken en zeer fragiel gebouwd. Ik kon toevallig nog aan een nieuwe balans komen, maar toen die geleverd werd bleek er toch een astapje gebroken te zijn. Reclameren gaat bij zoiets niet want het is het woord van de verkoper tegen mijn woord.
Dus nog maar eens ebay afgestruind en waarachtig nog eentje gevonden. Deze heb ik vanmiddag gemonteerd en het uurwerkje loopt weer. Loopt ie goed ?..nou nee.
Ik moest zelfs de balansveer nog wat verdraaien omdat ie erg scheef tikte. Nu nog wel wat, maar ik durf er eigenlijk niet meer aan te komen. Hij blijft nu in ieder geval aan de gang.
Ik weet wel dat je niet alle horloges kunt redden, maar doordat deze zo mooi is, was ik er toch maar aan begonnen. Eigenlijk was het een gevalletje total loss.
De achterkant is ook erg mooi.
Ha ,Friso jazeker deze King lijkt op deze foto lichtblauw te zijn ,maar is eigenlijk wit….buiten in de tuin valt de licht inwerking steeds anders en is e.e.a. ook afhankelijk van de kleur van je kleding en b.v. de luifel aan het huis; op dit moment krijg ik ook mooie foto’s in de schaduw van een donkerrode luidspreker in huis ,zoals de Presage van vandaag……en zo kloten we maar wat aan …maar is wel leuk