Hij is inderdaad prachtig en hij loopt dus functioneel…en perfect …dat hoeft nu niet …is niet nodig …hoed af
Knap werk Peter! Inderdaad, die goedkope uurwerken zijn rampzalig moeilijk!
En vaak juist zo fraai om te zien! Fero, Rexiana…
Heb ik ook ooit gehad, spijt dat ik hem heb weggedaan
Ha wat gaaf je hebt “de boze kip” opgeknapt
Ik heb overigens een van de twee horloges weer van @Lexaf gekregen, maar beide hadden inderdaad hetzelfde euvel…
Eigenlijk jammer van de proza op de wijzerplaat want verder is het een plaatje
In de avondwissel, een “mislukt” projectje:
Kwam als slechtlopend binnen met een prachtig Cupillard 233 uurwerk:
Helaas kreeg ik na 3x schoonmaken en een nieuwe veer toch geen amplitude van boven de 100
Naja uurwerk is omgewisseld voor een FE 233-60 en heb de minutenwijzer iets moeten ruimen om hem passend te krijgen. Toch een leuk en goed draagbaar horloge geworden met helaas een wat gekrenkt ego… Uurwerkje is in de bak gegaan voor een later moment als ik wat meer ervaring heb.
Vaak zijn de penankers niet moeilijk vind ik. Maar deze is echt .
Zelfs de tirette is zo fragiel gemaakt dat ik ook op zoek moest naar een andere. Flinterdun en ook nog van een zeer inferieure ijzerkwaliteit gemaakt. Zeg maar gerust blik.
Geen wonder dat dit uurwerk geen succes geworden is. De veel bekendere Cattin 66 is een stuk degelijker en makkelijker.
Maar hij loopt nu, en houdt de tijd tot nu toe. Veel beter ga ik hem niet meer krijgen.
Ja die tekst…lijkt wel een Rolex
Soms wil het ook gewoon echt niet. Had ik laatst met een penanker. Die had wel een mooie amplitude maar liep te langzaam. En wat ik ook probeerde…hij kon niet bijbenen.
Dubbele like van mij
Nou, je hebt er toch een functioneel horloge van weten te maken! Het eindresultaat telt! En best fraai ook!
die tiretteveer die ik zoek komt ook in een lasita!