Goedemiddag,
Fijne maandag!!

Ziet er strak uit Fitz!
Hoi Bill,
Heb je bij de twee Timex’en, vooral de eerste, geen last van een polsafdruk waar de batterijdeksel zat? Lijkt zo dik en aanwezig.
Merk je nix van. Nu heb ik wel wat isolatiemateriaal aan mijn body.
Dat doe je goed!
Hier zelf net gewisseld van mijn hemelsblauwe naar de Buren …ook weer in het kader van de verplichte opwind procedures
Mooie Rotary Harry, maar pas de bracelet wel goed genoeg bij de end links?
Dank je wel Volgens mij is het NOS horloge geweest…staat nu te ruim ,moet eerdaags even terug naar horloge maker .
Vind deze ook erg mooi Patrick !
Zoveel mooier dan de zilveren dial versie
Aha hier!! Nice
Vandaag is @basvg op bezoek geweest en we hebben gezellig met elkaar gesproken over onder andere …horloges.
Bas had een aantal projectjes bij en daar waren wel een paar leuke horloges bij. Bas kennende gaat hij die mooi opknappen. Ook had hij een aantal penankertjes voor mij meegenomen. Daar kan ik me dan mee uitleven.
Niet dat jullie denken dat ik alleen maar penanker horloges heb of wil, maar ik schrik er ook niet meteen voor terug.
Ik vind het juist de uitdaging om zo’n inferieur uurwerk proberen aan de gang te krijgen.
Bij deze Starlon Executive met Baumgartner 866 is dat gelukt.
Het uurwerk heb ik uiteraard gedemonteerd en schoongemaakt (zat vol olie) En weer gemonteerd. De wijzerwrijving was veel te los en die heb ik wat strakker gezet. Dit uurwerk heeft de wrijving niet in de minuutpijp zitten, maar deze heeft het zogenaamde Roskopf systeem met de wrijving op de veerton. Dit is makkelijk te verbeteren met een staking set.
Het uurwerkje loopt tot nu toe goed.
De kast is ooit verguld geweest, maar dat is er grotendeels afgesleten.
Maar het gaat er mij om dat ik weer een horloge tot leven heb gewekt. Dat geeft mij nu voldoening en het is een leuke en leerzame oefening
Ha knap werk Peter!
Weer eentje gered!
Heb nog wel een soortgelijke met zilveren wijzerplaat in de opknapbak zitten, maar die heeft geen rode secondewijzer, bestaat die versie wel?