Een voorraadje glaasjes is altijd handig, maar al heb je er nog zoveel, je pakt toch geregeld mis
Dankjewel!
Ja, is vet duur
Bandjes proberen op pa’s horloge, dit staat er ook wel op, vind ik:
1969
Horloge dan hè, mijn pa is van 1929 .
De laatste dag in de goudjes - zilvertjes week en die starten we met een longines14K tank die in verzamelaarscatalogi terug te vinden is. cal 9LT midden vorige eeuw. Deze is ook cadeau gekregen, van een Amerikaan. We hadden er een longines van gekocht, prachtige esthetische staat maar mechanisch een wrak. Die hebben we hersteld en dan mailtje gestuurd met pictures en enkele weken later kregen we bericht dat er een pakket bij de douane lag waar over betaald moest worden. Ik wist van niks, de tweede helft van ons duo wist ook van niks, dus naar het postkantoor, betaald en thuis gekomen een pakketje open gemaakt waar o.a. deze in zat met een begeleidend briefje dat de verkoper zo blij was met zijn horloge dat hersteld werd dat ie dacht dat zijn overige niet werkende horloges hier bij ons in goede handen zouden terechtkomen. Nooit meegemaakt dat, wel meegemaakt maar niet van overzees. Dit is echt een prachtstuk, al moet er nog een kleine kastherstelling gebeuren die we zelf niet kunnen op 1 van de lugs.
de tweede is een vierkante in 14K, cal 8LN van rond 1943. ook een mooike. Bandje is Pl Or. Komt ook uit de USA en is echt een leukerdje
Prima combi!
Is toch een devilsdiver 666… prachtig geniet ervan
Dank , ik vind dat een bandje niet moet afleiden, maar iets moet toevoegen. Het gaat uiteindelijk om het horloge.
Weer een presentatie van schitterende horloges ,nog nooit gezien eigenlijk …museum waardig ?
Ik vind het bijzonder hoe een simpel bandje een horloge een volledig andere look kan geven. Ik hou wel van blauw. Gaat vaak goed met champagnekleurige wijzerplaten die je zoveel tegenkomt bij horloges uit 50’s - 60’s
Groen werkt soms ook wel, afhankelijk van de kast kleur.
Prachtig
Hele mooie wijzers!
Het groen bij de Zenith vind ik heel mooi, top, net als het blauw bij de IAXA.
Het blauw bij de Edox is mij iets te fel, ik kijk eerder naar het bandje dan naar de (prachtige!) Edox.
Kleur en stof doet veel inderdaad .
En dat was puur toevallig.
Lugbreedte 17mm maakt de keuze wat beperkt.
Ik had er een donkerrood bandje voor besteld dat uiteindelijk toch te breed bleek te zijn. Deze groene had ik nog liggen en paste