Nog even en dan gaan we naar de Arena ! Go Ajax !!
Prachtige Lagonda verdient een betere foto
marconi prima ergens jaren 30. Beguelin movement en met het origineel geslepen facetglas erop en verders heel erg leuk omdat ie zo groot is - 25 excl kroon bij 36mm
Scharnierende kast en om dan de mechaniek eruit te krijgen ben je ook nog wel even zoet want die zit dan ingebouwd in een blok die je maar heel moeilijk uit de kast krijgt of ik zie iets over het hoofd voor het verwijderen van de mechaniek blok, ben er in elk geval een hele tijd zoet mee geweest om de mechaniek gedemonteerd te krijgen
Prima horloge hoor
WoW, wat een vreselijke rommel
De bandbeugel (of hoe dat heet) zit aan het binnenblok geklonken zo te zien, kan je hem daaraan niet uit de kast pulken?
Prachtig werk geleverd
Stipt middernacht zegt ie “klik” naar de nieuwe datum.
De weg ernaar toe duurt anderhalf uur
En inderdaad heb ik de datum ondanks de quick set functie niet goed gezet….
Gister de Royce omgehad en over een paar uurtje gaat de Royce weer om. Fantastisch mooi horloge vind ik het, vooral om de rood/oranje streep in de uurmarkers.
Deze Tissot Visodate Seastar uit 1967 was vandaag mijn kameraad en het was een plezier!
De wijzerplaat heeft prachtige kleur tinten die heel moeilijk zijn vast te leggen op de foto. Van zwart tot een soort turquoise…
Slaap lekker.
Telt 2003 ook als vintage?
25 jaar en ouder volgens mij. Maar als je die mooie blauwe Datejust wilt laten zien houd ik je niet tegen.
vandaag de rodania permadate. Die kreeg ik cadeau bij afstuderen van 1 van mijn docenten op de uurwerkmakersschool. lang verhaal kort: die docent had in jaar 1 waar je verplicht klokken doen moet aan het einde van het jaar gezegd “dit is niets voor jou, je kan er beter mee stoppen” en toegegeven ik was en ben nog steeds een wandelende ramp met klokken. In elk geval ik was desondanks toch geslaagd voor de klokken en ging eigenwijs als ik ben voort naar jaar 2 klein werk handopwinding en ergens halverwege dat jaar 2 heeft diezelfde docent zijn woorden moeten inslikken - dat was echt een grappig moment hoor - en op het eind van jaar 4 toen ik dan afstudeerde kreeg ik deze horloge als cadeau tezamen met een kapotte regulateur die ik ook maar eens onder handen moest nemen. Regulateur heb ik terug gegeven, horloge gehouden