Welke vintage draag je vandaag? Deel XX

Wel mooi!:heart_eyes:

1 like

De Watering is in veel verschillende uitvoeringen uitgebracht. Stalen kast, double, verschillende wijzerplaten en kast. Maar ook Waterking met een nummer toevoeging.

Met wat googlen kwam ik deze tegen: een Waterking met gelijke wijzerplaat en kastvorm (maar met een 25-35 handwinder uurwerk). Maar door de gelijkenis qua plaat en kast wel uit dezelfde periode.

Betrof een oude CW advertentie en daar stond ook een foto van de achterkant bij.

Screenshot_2024-02-09-11-28-41-58_cbf47468f7ecfbd8ebcc46bf9cc626da

Volgens het serienummer van dit exemplaar zou deze uit 1963 komen.
Weet je nog niks, maar mogelijk is de periode hiermee wat verkleind.

21 likes

Dan hou ik het hier maar even op. Bedankt Harry. Weer een stuk verder in ieder geval.

1 like

Dibs als deze ooit verstrekt :sunglasses:

1 like

Je kiest er een uit de kist geeft een paar draaien en loopt geheid tot morgenavond laat :blush: Surdiac

31 likes

28 likes

37 likes

Staat je goeoeoeoed :joy: Bijzonder tikgetal :thinking:

1 like

35 likes

Klopt, in de JTT staat in de referentietabel dat de oorsprong van dit caliber ligt in de R11.5 uit ik meen 1936 en dat deze het uitzonderlijke tikgetal heeft. Je zal dus op de R11.5 moeten zoeken.

1 like

Net binnen op de deurmat een Seiko Elnix uit de 70er jaren. Nu op zoek naar een originele band…

26 likes

Vandaag deze,

25 likes

De Lemania nog nog maar weer eens

37 likes

Te dateren via het serienummer op het achterdeksel.
Zie:
https://www.vintagecertinas.ch/en/certina-case-movement-and-serial-numbers/

Of:

Vierkant op Vrijdag

30 likes

Deze Aristo is #2 van vandaag

22 likes

Dank Boris, maar in post 1355 heb ik een foto geplaatst van de deksel. Staat tekst op, geen serienummer.

1 like

32 likes

Leuk nòg een Surdiac alhier…dus toch niet alleen een kachelmerk :grin:

26 likes

Oh ja, die post had ik niet gezien…
Dan kan ik je ook niet verder helpen, vrees ik.

1 like