Welke vintage draag je vandaag? Deel XX

Le Coultre vandaag

40 likes

BWC Courage vandaag.

31 likes

41 likes

31 likes

42 likes

37 likes

24 likes

Weer een Finland :finland: Finding, deze is apart want er ontbreekt iets. Klusje voor onze speurneus @Lexaf? :face_with_monocle:

34 likes

Geen “Swiss made”?
Weet je wat voor uurwerk erin zit?

1 like

Bjoetie :ok_hand:

1 like

30 likes

hier heeft de migraine en de griep toegeslagen, toch even de zetel uit gegaan voor de laatst binnengekomen starliner daymaster day night. Het is een kleine versie, 35mm, met AS 1701

het einde nadert, de starliner om de blauwe plaat op in te werken is onderweg. Als die dan klaar is dan is er nog maar 1 plekje open in de 2 starliner lijnen en is de verzameling compleet.

27 likes

Scherp! Inderdaad, deze is in Duitsland gemaakt Tot voor kort wist ik niet dat dit soort "Made in Germany” exemplaren bestonden, ze zijn redelijk zeldzaam. Volgens de vorige eigenaar zit hier een Guba 1200 in.

4 likes

Op mijn Leijone Caravelle compressor staat ook geen Swiss made…

28 likes

Ben benieuwd wat voor uurwerk daar dan in zit

Een AS-1700 uurwerkje

17 likes

Avondwissel :grinning:

31 likes

Geen Duitser dus :wink: wel apart dat er geen swiss made of iets in die geest op de plaat staat.

1 like

Alleen al een compressorkast en de reden waarom er geen Swiss op staat, kan ik wel raden. Caravelle is een Amerikaanse producent (opgericht door Bulova). Al zit er dan een A. Schild uurwerkje in, dat maakt het dan geen Zwitsers horloge…

1 like

Interessant, ik heb eerder Leijona - Caravelle voorbij zien komen maar dit altijd voor een reeks binnen het merk gezien (net als “Lord” bijvoorbeeld). De link met Bulova kende ik niet. Ik moet zeggen dat ik best verbaasd ben dat Leijona het buiten Europa heeft gezocht.

Het blijft een heel interessant handelsmerk waarvan, goed beschouwd, eigenlijk maar weinig is beschreven.