Welke vintage draag je vandaag? Deel XXI

On topic - vandaag mee op de fiets deze multicoloured Sicura :yum:, lelijk maar hij mag af en toe in de zon voor wat extra uv :sunglasses:

20 likes

Volgens mij is dat gewoon ooit een normale rubber pakking geweest maar dat is door veroudering “gedevulcaniseerd”. Kom je typisch tegen bij vintage horloges die nooit service hebben gehad en waarbij de pakking dus ook nooit is vervangen. Gore kleverige bende is dat inderdaad :grimacing:

2 likes

Yep, m’n Tissonic had dat ook. Wijzerplaat behoorlijk aangetast maar gelukkig buiten zicht. Heb zelf de tv-dail gevormde seal uitgesneden uit een 0.5mm siliconen sheet. Lekker knutselen. M’n gouden Tissonic had nog een intakte seal totdat ik 'm wou verwijderen, toen merkte ik dat het een soort hele zachte kauwgum was geworden.

4 likes

Marvin is elders en wordt afgelost door,
Tissot uit 1950 Cal.27
Serienr. 2385916 Ø 35mm

21 likes

Dat deden ze zeker.

Naar de fysio en sportschool, daarom Omega gewisseld voor deze Seiko A638-5020…hij is van de 80s dus dat mag toch

En een zeker vintage Bibendum erbij

22 likes

Aangezien het een frankenwatch is heb ik geen idee hoe oud hij is, maar de wijzerplaat is in ieder geval vintage :stuck_out_tongue_winking_eye:

23 likes

Hoe zie je dat? Die kommandirskies zijn er in zoveel uitvoeringen.

1 like

CCCP op de wijzerplaat, dus op zn laatst 1991/1992 oid? De kast is staal dus die zal nieuwer zijn denk ik…

26 likes

Volstalen kasten waren er al lang natuurlijk maar of die er ook in de Sovjet tijd voor de Kommandirskies waren weet ik niet.

Maar even navragen in het Russisch draadje

1 like

27 likes

Leuk hoor, ouwe duikerts

29 likes

Inderdaad een leuke niet alledaagse combinatie ! :ok_hand:

1 like

Universal Geneve Ferrovie dello Stato Mk. I met emaille wijzerplaat

Dit is een buddy watch met @BG1

26 likes

Vaak vind ik het niet erg als een horloge duidelijk geleefd heeft. Maar deze is wel in keurige conditie!

28 likes

Inderdaad binnen en buiten zouden vaker keurig moeten zijn :ok_hand:Het oog wil ook wat zeg maar :smiley:

Deze oogt vintage! Na navraag bij de vrouw geleerd dat dit horloge van haar oom is geweest, in het wat dragen wij vandaag draadje gaf ik aan dat ik niet wist waar deze vandaan komt.

Ik kan niets over het merk vinden en op de caseback geen serienummer.

22 likes

Poah die is gaaf zeg! :shark::star_struck:

1 like

Vandaag is de Belinda weer aan de beurt:

27 likes