Welke vintage draag je vandaag? Deel XXI

Ja vast! :joy:

1 like

Goedemorgen,

Mooie dag iedereen!!:watch:

28 likes

Crosspost ’ weer tot leven gewekt ’

23 likes

Nummer 1 van de Mechanische remaster van Singelhoesjes’ EP

29 likes

Knap werk hoor!
Peter(Scudo) heeft voor mij ook zo’ n penanker gedaan. Ik vind die echt nog wel moeilijk!
Mooi project, succes ermee!

3 likes

Een chronometer gaat het niet worden. Chronodecimeter komt meer in de buurt. Waar je een goede ETA op secondes per dag wil is dit binnen anderhalve minuut per dag.
En persoonlijk vind ik het horlogemaken leuker als er problemen opgelost moeten worden. (Gelukkig maak je er ook vaak genoeg wat)

6 likes

31 likes

De Seven op vrijdag :clock7:

22 likes

Goedemorgen iedereen.

28 likes

Dat is tenminste een open zes waar je elke dag plezier van hebt. :star_struck:

15 likes

27 likes

net pakje uit Frankrijk opengedaan :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
“Pronto Verdal Medical” met pulsometer - een doktershorloge dus

@MartijnV er zit idd een ETA1168 in - merci nog eens
onderste pusher indrukken = secondewijzer op 0
bovenste pusher ingedrukt houden is secondewijzer stoppen en hartslag aflezen op de rode schaal
heerlijk in zijn éénvoud

En hij is in veel betere staat dan op de foto’s van de verkoper, dacht een restauratieprojectje gekocht te hebben, maar alles werkt naar behoren. Glaasje te vervangen en service, meer heeft die niet nodig

38 likes

Eind jaren dertig “Arc” met de eerste automaat van Felsa, 279. Discussies zijn er of het een in licentie van Meylan geproduceerde automaat is. Twee schroefjes los en de hele automaat module gaat er af. In stalen kast met bajonet deksel en loden pakking.

28 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

26 likes

Tegenwoordig keuze tussen 3 Eagle 7’s, en allemaal in meer of mindere mate problemen met de dag-datum verstelling. Dus alle 3 toe aan een onderhoudsbeurt. :hammer_and_wrench::gear::screwdriver:

21 likes

Mooi en ook bijzonder. Nooit eerder gezien.
Je meet denk ik de verstreken tijd tussen 20 hartslagen of zo (?)

34 likes

Poljot vandaag.

30 likes

Crosspostje maar :star_struck:

37 likes

Mooie tijdsgeest daar bij Montdor toen :+1: - deze loopt misschien al wat langer mee?! :thinking:

32 likes