Welke vintage draag je vandaag? Deel XXI

Hoe later op de avond hoe mooier het wordt ! :ok_hand:

1 like

Het gaat mij meer om de vorm van t glaasje. Heb jij daar een foto van?

1 like

Woestijnzand is weggeblust…op zondag mag deze hier ook aan de pols :smiling_face:

34 likes

Fijne zondag! Vandaag dit leuke 37mm erfstuk.

30 likes

Gefeliciteerd!
Ik blijf voorlopig nog even weg van chrono’s.
Het leertraject met drie-handers is nog lang genoeg voor mij :sweat_smile:

5 likes

Geen likes meer, maar super goed gedaan.

2 likes

Goedemorgen,

Fijne zondag iedereen!!:watch:

31 likes

30 likes

Ik zal eerlijk zijn, ik heb er best over getwijfeld om eraan te beginnen :sweat_smile:
Achteraf was het stress om niets en lijkt het complexer dan het is.

4 likes

Zo …… :flushed: Sleutelen 4.0

Ik hen voorlopig nog genoeg te leren met een normale opwinder met twee wijzers of met seconden erbij. Zal in de loop van de dag weer een nieuwe plaatsen :grin:

3 likes

Hahah mijn eerste horloge (en vele daarna) waren ook wat simpeler hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maargoed ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met sleutelen dus met wat oefening is er veel mogelijk :+1:

6 likes

Zo is het en niets anders, ontspannen en goed kijken, nu nog een paar en dan de 7750.

Dat gaat in een dag, en niks te trauma, gewoon ontspannen, en kijken, je kunt het. Daar maak je natuurlijk een mooi topic van, zodat alle forumleden daarvan kunnen genieten

4 likes

Goedemorgen vintageliefhebbers, oud Hollands vandaag:

Fijne zonnige dag :+1:.

29 likes

Fijne zondag hf’ers :sun_with_face:

26 likes

Ik zie dit glas te koop, is niet origineel citizen glas. Heb jij hier ervaring mee?

2 likes

Cross post;

40 likes

Goedemorgen iedereen.

32 likes

Het is een uitdaging om de merknaam op de kleine wijzer te fotograferen, maar is me net gelukt.
Super plat Lassale horloge (4mm-dik)

20 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

26 likes

De tweede uit het lotje van vier horloges die ik gisteren heb gevonden.
Ook dit is een penankertje en wel van R.Lapanouse en deze heeft helemaal geen jewels. Ook deze is helemaal uit elkaar geweest, schoongemaakt en weer netjes gemonteerd. Loopt ook weer keurig. Je kunt wel zien dat met name het asje van het tweede wiel veel te verduren krijgt. Het gaatje waar dit asje in lagert is wat ovaal uitgesleten wat niet gek is omdat daar de volle kracht van de opwindveer op staat.
Desondanks draait ie keurig zijn rondjes.
Deze Endura is denk ik een zgn boyswatch, want hij is wel erg klein.
De twee overgebleven horloges komen binnekort aan de beurt en zijn wel wat meer herenhorloges. Het betreft een Rea met een Otero 46 uurwerk en een Pontiac met een ETA 1280.
Maar nu eerst de Endura.

25 likes