Russische wijzerplaat met ingebouwde stealth patronen tegen herkenning door terrasdiefjes
Dat is gewoon optisch bedrog, glas is bekrast en het verguldsel heeft ook wat plekjes. Maar dat kan ik goed verbloemen als ik een rechte foto maak
Ja ,joh ze hebben dezelfde baiskwaliteit en vormgeving en robuustheid : je “voelt” het wanneer je ze in handen heb ,toch ?
Fijn horloge Gerard !
En toch vind ik hem er knap uit zien - digitale foto’s zijn al zo plezier verpestend meedogenloos voor onze oudjes, nietwaar😉
Als troost mijn 7a- tje van twee jaar geleden…
Ja helemaal. Ik maak vaak 5 foto’s voordat ik pas tevreden ben om hem te posten.
Beterschap, Wilko. En wat een schoonheid is dat toch!
Dank je
Deze blijft ook wel een van m’n favorieten
In de close up kan ik dat niet goed zien, dat zou zomaar kunnen. Maar het is dan wel minimaal, het kan ook een vuiltje zijn. Wat ik in de close up zie is vrijwel zeker een emaille plaat.
Zuinig op zijn. Als je het horloge nog moet servicen, haal dan héél voorzichtig de plaat er af. De schroefjes voor de pootjes goed losdraaien zodat de plaat uit zichzelf loskomt en in je hand valt. Heel veel emaille platen, vooral bij oude zakhorloges natuurlijk, vertonen beschadigingen, barsten of ook compleet afgesprongen schilfers bij de plek waaronder de pootjes zitten. Dat is zonde en jammer en bij zorgvuldig demonteren ook niet nodig. NOOIT wrikken!
Goed gedaan jochie!
En die Zwarte Tissot is ook om te smullen. Waar een virusje al niet goed voor is! Beterschap!
En Pierre: geniet van je mooie Longines!
Mooi uurwerk. Het originele voorbeeld voor het Chinese Tongji uurwerk waar er miljoenen van gemaakt zijn (maar niet van dezelfde kwaliteit).
Helaas! Maar heb blijft toch een mooie Enicar!
Het modelnummer zal aan de binnenkant van het achterdeksel staan, misschien dat de horlogemaker toevallig nog een foto heeft? Anders moet hij even open.
Na aan een stuk of vier uurwerken gewerkt te hebben… nú eindelijk voorzien van een zingende!
https://www.horlogeforum.nl/t/mechanische-remaster-van-singelhoesjes-ep/502944/36