Welke vintage draag je vandaag? Deel XXI

Ziet er danook erg mooi uit

1 like

Prachtige Omega :ok_hand:

1 like

Nou Alphons, zo erg is het toch niet hoor, want ik was ook op het verkeerde been door de ondersteboven plaatsing van het uurwerk op de foto

Dus eerst even rechtop gezet (kroon boven, zoals 't heurt bij de Ranfft plaatjes:

274055453c7ccbe714f9cd82835be837a6932ea1

Dan jouw voorbeeld van Uhrforum:

Dat lijkt er wel heel veel op.

Dan van Ranfft nog een keer de Judex 120 of 122 (volgens Ranfft geen verschil tussen die twee) :

image

Dat is 'm echt niet.
Volgens een speurneus op Uhrforum zou het een AS984 moeten zijn maar ik denk dat dat ook misschien ook niet klopt.
Kijk maar:

Daar heeft het ankerrad een eigen bruggetje, bij de variant van @Singlehoesjes is dat één brug. Maar Ranfft vermeldde al dat er veel varianten zijn.

Nog even doorspitten op Google: Met AS 984 kom ik niet verder, alle AS 984’s die ik zie hebben een gesplitste brug voor het ankerrad.

@singlehoesjes noemde ook nog de Lorsa 238…

image image

Links de Lorsa. Maar die is het ook niet. Brugvorm aan de linkerzijde gaat omhoog i.p.v. omlaag.

Niemand hoeft zich te schamen, we zijn er gewoon allemaal nog niet achter.

Ik dacht nog even aan een FE 233-60, maar die is het dus ook niet…

image

Ik hou het toch op een AS 984 variant. Alle gaatjes, lagertjes en schroefjes zitten volgens mij op de zelfde plek, en dan is het volgens de wijze woorden van @Jenneke elders op dit forum ook het zelfde caliber. En ik weet ergens in mijn herinnering vrij zeker dat er ook een variant is met één brug i.p.v. twee.

Nog even één keer naast elkaar:

image image

Links de AS 984 volgens Ranfft en rechts het uurwerkje van Peter.

Amen!

12 likes

Met deze op pad geweest vandaag

25 likes

:+1:

22 likes

Moeilijker afleesbaar?

1 like

16 likes

Helemaal niet. Als je het ziet dan zie je het :wink:
Bij Rory was het 16:29:24 en bij mij 17:11:30

En het is gelukkig ook tweemaal per dag 10 over 10 :grin:

3 likes

Vers van de pers. Nieuwe tiretteveer erop, horloge afgemaakt, kast gepoetst en het glaasje gepolijst.

FF snel een bandje erop (kwam op staal).

27 likes

Die secondes zuig je volgens mij wel een klein beetje uit je duim :grin:

3 likes

Het moet wel een beetje spannend blijven, niet?

4 likes

Inderdaad; een beetje aandikken mag best :sunglasses:

2 likes

Vandaag een superlichte Credor, het luxe merk van Seiko, dat naast Grand Seiko bestaat. Kwalitatief doet het niets onder voor Grand Seiko. Maar bij Credor is design en materiaalkeuze belangrijker dan de techniek.

19 likes

Fijn weekend allemaal!!:watch:

35 likes

Prachtige Credor ! :ok_hand:De techniek is ook op niveau ?

1 like

Knap gedaan :ok_hand:

31 likes

Nog van gisteren :grin:

40 likes

Na een rondje JFK => YYZ => AMS nu samen wachtend op mijn vlucht naar FCO.

31 likes

Het is een High-grade quartz, maar de nauwkeurigheid is slechts 15 sec/maand. Maar wel lekker dun. En heeft de vreemde eigenschap een puls per 20 seconden te geven. Dit horloge heeft geen secondewijzer, en de minutenwijzer beweegt 3x per minuut…

3 likes