Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Op oranje-speeldag de Velona weer :soccer:

32 likes

soms raak je door je voorraad en zoek je een oplossing -)

1 like

Dank je. Ja deze heeft een 8050 uurwerk.
Ik heb nog twee stuks waarvan eentje van het type is waarmee je het uurwerk kunt bijstellen met de kroon in de derde stand.

3 likes

Ja dat herken ik wel :grin:
Maar dan doe ik er voor tijdelijk even iets op wat te smal is, ga geen bandjes verknippen :innocent:

1 like

Vandaag heeft Doxa Antimagnetique. 37 mm jumboformaat zich aangemeld en direct even onderhanden genomen, de verchroomde kast is zodanig versleten dat er van de kast niet veel meer is te maken.
Werkzaamheden:
Glas gepolijst, wijzers gepoetst, kras op plaat een beetje bijgewerkt, kast over de polijstborstels, maar is weinig eer aan te behalen, daarna ultrasoon bad gegeven en op een nieuw bandje gezet en wat foto’s genomen.

Zo zag het er uit

27 likes

Dank je :pray:

Horloge was ooit waterdicht inderdaad, dit is een van de eerste waterdichte Tissots. Afdichting van de kroon zit in de tube van de kast, en dichtte ooit af op het “pijpje” van de kroon. Kroon was zoek, maar dankzij @TKH een mooie passende vervanger kunnen vinden.

Hier het topic wat ik destijds geschreven heb over het opknappen van dit horloge:

6 likes

de gisteren en vandaag klaar gemaakte starliners uit het pakketje. ze lijken hetzelfde maar zijn niet hetzelfde. de ene is grijs-zilver en de andere is donkergrijszwartachtig-zilver. De ene heeft het rado logo opgedrukt in zwarte verf, de andere heeft een stalen opgelegd logo en de ene heeft een AS 1858 in zich en de andere een as 1701

Maar lang gaat één van beiden niet rond de pols zitten vandaag, het is tijd om ons op te maken voor oranje en dus zal 1 der starliners plaats moeten maken voor de oranje balboa over enkele uurtjes :rofl: :rofl: :rofl: go holland go holland :netherlands: :netherlands: :netherlands: geef die engelsen straks een keertje flink op hun voetbaldoos

30 likes

Ah tof :ok_hand:t2: …Zoals deze dus met het 8000 uurwerk :arrow_down:

Heb je die met het 8000 uurwerk al lang?

Heb je foto’s daarvan? Ze zijn namelijk schaars wat ik begrijp…

15 likes

Die had ik gemist, mooi topic over een coole Tissot. :ok_hand:

1 like

Dat kan voor jou kennende geen probleem zijn, daar twijfel ik niet aan.

1 like

Er komt hier heel veel langs op dit forum, ik mis ook regelmatig wat :sweat_smile:

1 like

29 likes

Dat is ook een mooie, Nils. :+1: :face_with_monocle:
Ik heb de Adorex met het 8000 uurwerk zo’n 4 of 5 jaar.
Hier een afbeelding.

29 likes

Mooi :ok_hand:t2: Lijkt wel een papieren wijzerplaat :ok_hand:t2:

1 like

Er zit een leuk patroon in de wijzerplaat, maar het zal wel geen papier zijn denk ik. :thinking:

1 like

Voorloper van de Washi wijzerplaten :ok_hand:t2: :grin:

1 like

Deze mocht vandaag weer om, nu op een stalen band.

29 likes

Voor de tweede keer omgedaan, ik was nog niet tevreden over de opknapbeurt de eerste keer, de kast is erg versleten met diepe krassen in het chroomwerk, ik heb nu de kast lichtelijk geschuurd en nogmaals onder de polijstborstels en weer in elkaar gezet, ik denk dat het er nu beter uitziet dan de eerste keer.

26 likes

Seastar met KO Band

37 likes

Geen avondwissel vandaag

29 likes