Noppes response
Hoe is het mogelijk hé
Hoe gaat dat in zijn werk eigenlijk? Zo’n facetglas plaatsen - met de tang, pers, …? Die vorm maakt het er niet makkelijker op, zou ik denken.
Dank je Arie, in het begin een paar maanden geleden had ik het ook als eens geprobeerd, ik had toen het probleem dat het erg snel uithard, ik ben er nu achter gekomen dat er ook een paar druppels thinner bij moet en dan niet alles direct mixen maar gedeeltelijk, je mixt de poeder en de hars en een beetje thinner en mixt alle drie goed door elkaar en als het te dik word schuif je nog een beetje thinner in de mix zodat het een beetje meer vloeibaar wordt dan neem je een oliegever of het pinnetje wat meegeleverd is een heel klein beetje en strijkt het in 1 keer over de wijzer. Als het weer te dik wordt mix je gewoon weer wat thinner door de mix, zo kan je rustig een zestal wijzers lummen en hoef je je geen zorgen te maken dat de mix te snel uitdroogt en je geen tijd hebt om rustig je wijzers te lummen.
Dat zijn mooie horloges, de voorloper van de Seikomatic-R. Ik heb zelf ook deze, en die blijft vandaag om de pols.
Veiling loopt nog 5 dagen, best wel veel mensen die hem volgen, maar je weet nooit
Goedemorgen,
Heel veel bling-bling op de vroege ochtend, je kan bijna niet zien hoe laat het is:
Dit is de achterkant:
En dat logo doet me dan weer heel erg aan het logo op deze Velona denken:
Ik weet niet of daar ergens een link is, want ik heb een andere Selza waar dat logo ook op staat:
het weer vraagt om wat bling
Klopt.
Het glas zit geklemd tussen 2 ringen: de buitenste ring (hier zit een sleuf in verwerkt voor een rubberen pakking) én de bezel achter het glas welke op z’n plek blijft doordat het geheel in de kast zelf zit geperst met een nylon-achtige ring.
Om het glas eruit te krijgen moet je het geheel eerst uit de kast persen van binnenuit. Ik heb hier zelf een adapter voor gemaakt waarmee ik dit er uit kan persen. Terug plaatsen heb ik een adapter met een rand voor waardoor het glas niet wordt aanraakt - enkel de rand eromheen - om zo het geheel weer terug te kunnen plaatsen.
Fraaie Omega
Deze ‘Militaire ‘ wijzerplaten in lichte tinten zijn erg mooi